آشنایی با پارک های آتن یونان

به گزارش وبلاگ فاضلی، آتن یک شهر تاریخی و زیباست که محبوبیت زیادی در بین سایر شهرهای اروپایی بدست آورده است. با ما در این مطلب از خبرنگاران با پارک های آتن بیشتر آشنا شوید .

آشنایی با پارک های آتن یونان

با پارک های آتن یونان بیشتر آشنا شویم

قطعاً برای سفر به آتن یکی از مهم ترین قسمت ها، بازدید از جاذبه های گردشگری آتن است. آتن جاذبه های گردشگری متنوعی دارد که یکی از محبوب ترین آن ها پارک های آتن هستند.

در این مطلب از وبلاگ فاضلی قصد داریم شما را با انواع باغ ها و پارک های آتن آشنا کنیم تا کسانی که قصد سفر به این شهر تاریخی را دارند از این اطلاعات استفاده نمایند. با ما در وبلاگ فاضلی همراه باشید.

آتن شهری با وسعت زیاد است که دارای قدمتی 3 هزار ساله می باشد. این شهر نمادی از مهد تمدن غربی است.

آتن یک شهر تاریخی و با قدمت طولانی مدت است که محبوبیت زیادی در بین سایر شهرهای اروپایی بدست آورده است.

این شهر با توجه به فرهنگ غنی و تاریخی که از دوران یونان باستان دارد، جاذبه های تاریخی و گردشگری متنوعی را در خود جای داده است در بین این جاذبه ها پارک های آتن بسیار محبوب شده اند.

به همین دلیل در این مقاله از سعی می کنیم شما را با اطلاعات مهمی درباره پارک های آتن آشنا کنیم.

پارک ملی آتن

پارک ملی آتن یکی از بهترین و معروف ترین پارک های آتن است که در بین مردم یونان و آتن به باغ سلطنتی شهرت یافته است.

این پارک در مرکز شهر آتن واقع شده و یکی از بهترین جاذبه های این شهر است. مساحت این باغ به پانزده هکتار می رسد و در هر گوشه از آن زیبایی ها و جاذبه های خاصی وجود دارند که نشان دهنده تاریخ و قدمت این باغ است.

یکی از نکته های جالب درباره باغ ملی آتن موقعیت جغرافیایی خوب آن است که در نزدیکی ایستگاه مترو واقع شده است. در داخل این باغ مجسمه های قدیمی، موزاییک ها و آثار تاریخی متنوعی دیده می گردد.

این باغ یکی از جذاب ترین و عظیم ترین پارک های آتن است که در کنار طبیعت زیبا و منحصر به فردی که دارد گونه های مختلفی از پرندگان و حیوانات نیز در آن زندگی می نمایند.

نکته ای که در خصوص باغ ملی آتن باید بدانید ورودی های آن می باشند این باغ دارای هفت درب ورودی است که ورودی اصلی آن در خیابان آمالیاس واقع شده است.

آمالیا نام همسر پادشاه بود که مردم قدیمی شهر این باغ را با نام آمالیا می شناسند. رو به روی ورودی اصلی این باغ درخت های کاج متعددی دیده می شوند که زیبایی فضای مقابل شما را دو چندان می نمایند.

باغ عمومی همان باغ ملی آتن است که پس از جا به جایی خانواده سلطنتی به محل اقامت جدیدشان تغییر نام پیدا کرد.

این پارک که در گذشته فقط مخصوص خانواده سلطنتی بود، پس از نقل مکان خانواده سلطنتی برای عموم مردم قابل استفاده شد.

این پارک با درختان زیبا و سر به فلک کشیده در بین مردم شهر آتن معروف شد و به عنوان محلی برای پیک نیک و پیاده روی ها مورد استفاده نهاده شد.

این باغ به عنوان یکی از بهترین پارک های آتن دارای مجسمه های متنوع، سازه های باستانی و قدیمی، باغجه های زیبا، درختان متعدد، موزه گیاه شناسی، باغ وحش و حوض های زیبا است که برای تفریح محیط مناسبی را فراهم می نماید. اگر قصد سفر به آتن را دارید حتماً از این باغ که جزء بهترین و عظیم ترین پارک های آتن است دیدن کنید.

باغ زاپیون

یکی دیگر از پارک های آتن باغ زاپیون است که در باغ ملی آتن واقع شده است. این باغ ها در جنوب پارک ملی آتن نهاده شده اند که محیطی زیبا و مفرح را فراهم می نمایند.

در حقیقت این پارک دنباله ای از باغ ملی است که دارای یک حوض مرکزی یادبود بوده و در کنار آن مجسمه های مرمر بسیار زیبا و قدیمی وجود دارند.

یکی از جالب ترین قسمت های باغ زاپیون راهروهای عریض آن هستند که موقعیت مناسبی را برای پیاده روی فراهم می نمایند.

در بعضی موارد از این پارک به عنوان محلی برای برگزاری کنفرانس ها و سمینارها استفاده می گردد به همین دلیل به عنوان یک پارک عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

شهربازی آلو

یکی دیگر از پارک های آتن که محیطی هیجان انگیز و پویا است، شهربازی آلو می باشد این پارک مخصوصاً برای بچه ها محیط بسیار مناسبی است.

این پارک در واقع عظیم ترین پارک آتن است که در منطقه ای با مساحت زیاد واقع شده است. این پارک یکی از پارک های تفریحی شهر آتن است که دارای وسایل بازی مهیج و منحصر به فرد می باشد.

در این پارک یک شهربازی کوچک به نام شهر افسانه ای نیز وجود دارد که برای بازی بچه ها گزینه بسیار مناسبی است. وسایل بازی موجود در این پارک دارای استاندارد و ایمنی بسیار بالایی هستند.

پارک جانورشناسی آتیکا

یکی دیگر از پارک های آتن که در سفر به این شهر حتماً باید از آن دیدن کنید پارک جانورشناسی آتیکا است. در این پارک جانوران زیادی از جمله میمون، شیر، گورخر و گونه های مختلفی از پرندگان نگهداری می شوند که می تواند محیط مهیج و سرگرم نماینده ای برای سنین مختلف باشد.

اگر به آتن سفر کردید حتماً از پارک های آتن که جزء جاذبه های گردشگری زیبای این شهر هستند دیدن کنید.

بیشتر بخوانید :

منبع: مجله دلگرم

به "آشنایی با پارک های آتن یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک های آتن یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید