اروپا؛ 10 مقصد مجذوب کننده و ایده آل برای ماجراجویی

به گزارش وبلاگ فاضلی، تور اسب سواری در ترکیه

سرزمین باستانی کاپادوکیه در کشور ترکیه که نامی ایرانی دارد، از پرطرفدارترین مقاصد در تور ترکیه به شمار می رود. این منطقه به خاطر داشتن اسب های کوتوله وحشی به سرزمین اسب های زیبا ملقب شده است. این دیار دل انگیز به سبب منظره جذابی که ژرف دره ها و صخره های عجیب را در برمی گیرد، برای تجربه سفری ماجراجویانه و غیرعادی با اسب بسیار مناسب است. بنگاه گردشگری ( ) سفرهای گروهی هشت روزه ای را در اقصی نقاط دنیا و از جمله کاپادوکیه تدارک می بیند. در جریان سفر به این سرزمین شگفت انگیز مسافران می توانند سوار بر اسب از فلات های چشم نواز عبور نمایند، اسب هایشان را در عمق دره های چندصدمتری به تاخت برانند و از روستاهای پرت و دورافتاده کاپادوکیه بازدید نمایند.

اروپا؛ 10 مقصد مجذوب کننده و ایده آل برای ماجراجویی

با توجه به این که گردشگران در هر روز از سفر تا شش ساعت سوار بر اسب به سیاحت شان ادامه می دهند، لذا بهتر است سوارکاران سطح میانه به بالا در این تورها شرکت نمایند. در جریان سفر به کاپادوکیه گردشگران هر شب در چادرهای سرخ پوستی جالبی که به دست خودشان برپا می نمایند، اتراق نموده و به سبک سنتی روی گلیم و قالیچه می نشینند و غذا می خورند. البته برای مسافرانی که به سبک سنتی اتراق کردن علاقه ای ندارند، امکان اسکان در مهمان خانه و هتل بوتیک نیز فراهم است.

هزینه سفر: بنگاه گردشگری ( Rideworldwide.com ) به ازای پرداخت 1200 یورو (حدود چهار میلیون تومان) برای هر نفر، مسافران را ابتدا با یک پرواز خارجی از انگلستان به شهر استانبول یا ازمیر ترکیه می برد. سپس طی یک پرواز داخلی از شرکت هواپیمایی سان اکسپرس ترکیه، مسافران به ازای بلیط 30 یورویی (حدود 100 هزار تومان) به شهر قیصریه منتقل می شوند.

تور سفرهای دور و دراز با پای پیاده در شبه جزیره بالکان

گذرگاه باریک ( Via Dinarica ) راستا پیاده روی و دوچرخه سواری دل انگیز در منطقه بالکان است که دو سال پیش بازگشایی شد. این گذرگاه به وسعت 1000 کیلومتر از رشته کوه های دیناریکز در شرق کوه های آلپ و شمال کشور اسلوونی آغاز می گردد و با گذر از کشورهای کرواسی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، مونته نگرو و آلبانی تا کشور مقدونیه امتداد می یابد. برای عبور از این گذرگاه باریک سه راستا مواصلاتی در دسترس است: راستا کوهستانی وایت تریل ( )، راستا گرین تریل ( ) که برای دوچرخه سواری ایدئال است و راستا بلو تریل ( ) در راستای ساحل دالماسی که گذر از آن نسبت به دو راستا دیگر به مراتب آسان تر است.

بنگاه مسافرتی ( ) بنگاه فعال در شبه جزیره بالکان است که تور سفرهای اختصاصی همراه با راهنما را به این منطقه برگزار می نماید. گذر از راستا مجذوب کننده و کوهستانی وایت تریل انتخاب این تور است که طی آن گردشگران به صورت گروهی مجذوب کننده ترین بخش های پیاده روی ( ) را از کشور مونته نگرو تا بوسنی درمی نوردند.

هزینه سفر: بنگاه مسافرتی ( Greenvisions.ba. Ryanair ) تور سفر هشت روزه به شبه جزیره بالکان را با گزینه های پرواز فوق العاده، اقامتگاه و چند وعده غذا به قیمت هر نفر 700 یورو (حدود سه میلیون تومان) برگزار می نماید. مسافران از فرودگاه استانستد لندن با پرواز فوق العاده به شهر پودگوریتسا مرکز مونته نگرو منتقل می شوند.

تور ماجراجویی در حیات وحش اسپانیا

زیستگاه سیاه گوش ایبری زمانی شامل نیمی از شبه جزیره ایبری می شد، اما امروزه این گونه وحشی زیبا که نادرترین نوع گربه در جهان است، فقط در دو نقطه دیده می گردد: یکی پارک ملی دونانا ( ) که در امتداد رودخانه گوادال در جنوب شهر سویل (سبیا) توسعه یافته است و دیگری پارک طبیعی و پرپیچ وخم آندوجار ( ) در جنوب ناحیه آندلس. در محل این دو پارک دل انگیز، ماجراجویی های زیادی انتظار مسافران را می کشد که از جمله می توان به تور پیاده روی همراه راهنما و تور تماشای جانوران وحشی اشاره نمود.

اما برای آن که در این حیات وحش اعجاب انگیز لذت تماشا سیاه گوش گریزپای ایبری هم نصیبتان گردد، توصیه می کنیم که با بنگاه مسافرتی ( ) از این دو پارک زیبا تماشا کنید. بنگاه نامبرده تورهای ویژه هفت روزه برای بازدید از این دو پارک شگرف برگزار می نماید و یک کارشناس مجرب را همراه گروه به سفر می فرستد. گردشگران در جریان این سفر درباره راهبردهای جالب حفاظت از محیط زیست نکته های ارزشمندی می آموزند و اگر خوش اقبال باشند، می توانند سایر گونه های وحشی این قلمرو مانند گوسفند وحشی موفلون و عقاب امپریال اسپانیایی را هم از نزدیک ببینند.

هزینه سفر: هزینه سفر با تور طبیعت گردی بنگاه ( ) با محاسبه پرواز رفت و برگشت به شهر سویل، هر سه وعده غذا و فعالیت های تفریحی با همراهی کارشناسان، درمجموع به ازای هر نفر 1395 یورو (حدود 4 میلیون و 600 هزار تومان) است. برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی ( Naturalist.co.uk ) مراجعه کنید.

تور دوچرخه سواری در رومانی

جنگل های باستانی، کوه های سر به فلک کشیده و روستاهای پرقدمت ثبت شده در یونسکو که برای قرن ها، زندگی در آن ها تغییری ننموده است، همه و همه از جاذبه های شهر اسرارآمیز ترانسیلوانیا در کشور رومانی محسوب می گردد. ترانسیلوانیا یکی از آخرین و زیباترین بیابان های نامسکون اروپا را در خود جای داده و با ترکیبی از فرهنگ ها و هنرهای اعجاب انگیز درآمیخته است. در این شهر برای ماجراجویی نیازی نیست که شتاب زده عمل کنید.

یکی از بنگاه های مسافرتی کشور انگلستان به نام ( ) در سال 2016 سفرهای اختصاصی و تور ویژه دوچرخه سواری در اقصی نقاط جهان برگزار می نماید که از سه روز تا سه هفته متنوع هستند. تور چهار روزه سفر به شهر ترانسیلوانیا شامل پیمودن راستا 90 مایلی دوچرخه سواری است که این راستا از روستای ساکسون تا روستای زیبای ویسکری ادامه می یابد. در جریان این سفر، دوچرخه سواران راستا مجذوب کننده پیش بینی شده ای را بدون عجله طی می نمایند؛ در خانه های روستایی چندین بار اتراق می نمایند؛ با چوپان های منطقه بالای تپه های سرسبز ملاقات نموده و از مکان های تاریخی که کمتر دیده شده اند، بازدید خواهند کرد.

هزینه سفر: قیمت تور به ازای هر نفر 875 یورو (حدود 3 میلیون تومان) است که سه وعده غذا در روز و اقامت در کلبه های قدیمی به عهده تور خواهد بود. هزینه پروازها جداگانه محاسبه می گردد. برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی ( theslowcyclist.co.uk ) مراجعه کنید.

تور قایق رانی با کایاک در دریای بالتیک در استونی

ساحل دریای بالتیک در کشور استونی ساحلی سالم و بکر است که 1500 جزیره را در بر می گیرد. بسیاری از این جزایر در دهه 1950 تحت سیطره اتحاد جماهیر شوروی بود و آزمایش های نظامی در آن ها اجرا می شد، اما حالا همان جزایر تبدیل به پناهگاهی امن برای حیات وحش شده است. در اینجا گردشگران با پارو زدن در قایق های کایاک از جزیره ای به جزیره دیگر می فرایند و از تماشا بقایای اسرارآمیز برج های دیدبانی روسیه، خانه های روستایی رها شده و زندگی پر زاد و ولد پرندگان لذت می برند.

لازم به ذکر است بنگاه گردشگری ( Reimann Retked ) تورهای مختلفی را برگزار می نماید که شامل کایاک رانی، پیاده روی و کمپینگ های گروهی در بسیاری از جزایر دورافتاده جهان است. تور دو روزه این بنگاه در جزایر پرنگلی ( ) و کولگابی ( ) درمجموع شامل بازدید از چهار جزیره است. گردشگران طی این سفر مجذوب کننده در جزیره پرنگلی که هنوز هم محل زندگی 150 نفر است، اقامت کوتاهی خواهند داشت. در بعضی از سفرها غواصی با ماسک اکسیژن هم به عنوان یکی از آپشن های این تور در نظر گرفته می گردد.

هزینه سفر: قیمت این تور دو روزه با محاسبه وعده های کامل غذا، همراهی یک نفر راهنما و تدارک وسایل سفر، برای هر نفر 85 یورو (حدود 280 هزار تومان) است و گروه اعزامی باید دست کم چهار عضو داشته باشد. شرکت هواپیمایی ( ) مسافران را از چهار فرودگاه انگلستان به شهر تالین مرکز کشور استونی منتقل می نماید. برای اطلاعات بیشتر از پایگاه اینترنتی (. retked.ee ) بازدید کنید.

تور پیاده روی کوهستانی در اسلواکی

گردشگرانی که به پیاده روی در کوهستان علاقه مند هستند، راستاهای پرماجرای زیادی را در اروپا پیش رو دارند. برای مثال تنها کشور سویس بیش از سه هزار مایل راه کوهستانی برجسته و پر پیچ و خم دارد. اما افرادی که می خواهند سفر مقرون به صرفه تری به رشته کوه آلپ داشته باشند، می توانند رشته کوههای تاترا ( ) در کشور اسلواکی را مقصد سفرشان قرار دهند. این رشته کوه که در امتداد مرز اسلواکی با لهستان توسعه می یابد، یک راه کوهستانی مجذوب کننده و معروف به طول 26 کیلومتر دارد و در راستا آن، بیست قله بالای 2500 متر دیده می گردد.

تماشای منظره قله های سنگی سر به فلک کشیده، دره های سرسبز و دریاچه های درخشان پاداش گردشگران پرتلاشی است که ماهیچه پاهایشان از سختی و ارتفاع راستا می سوزد. پایگاه اینترنتی ( Slovak- republic.org ) جزییات راستاهای متنوع کوهستانی و امکانات هتل های منطقه را برای برنامه ریزی سفرهای اختصاصی در دسترس علاقه مندان قرار داده است. بعلاوه وب گاه جامع راهنمای سفر به اسلواکی به نشانی ( Utracks ) تور گروهی ویژه طبیعت گردی در این کشور برگزار می نماید که راستا آن به شکل مجذوب کنندهی از یک پناهگاه تا پناهگاه دیگر در دل کوهستان ادامه می یابد. توصیه می گردد افرادی که توانایی صعود به ارتفاعات را دارند و قادرند با کوله پشتی تا 8 ساعت در روز به راه رفتن ادامه دهند، راهی این سفر شوند.

هزینه سفر: قیمت تور با محاسبه سه وعده غذا در روز و همراهی یک نفر راهنما، جدا از هزینه پروازها، برای هر نفر 690 یورو (حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان) است. از وین مرکز اتریش تا شهر تاترانسکا لومنیتسا ( ) که نقطه آغاز راهنوردی محسوب می گردد، با خودرو حدود پنج ساعت راه است. برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی ( Utracks.com ) مراجعه کنید.

تور دره نوردی در جزیره کورس فرانسه

جزیره زیبای کورس در کشور فرانسه جزیره ای ناهموار و پوشیده از صخره است که گزینه مناسبی برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی شیک در نظر گرفته می گردد. اما این جزیره با در برگرفتن بیش از 50 قله که بلندای آن ها بالای دو هزار متر است، مکان مناسبی برای پیاده روی های سخت و هیجان انگیز محسوب می گردد. لازم به ذکر است راستا پر فراز و نشیب ( ) این جزیره یکی از چالش برانگیزترین راستاهای پیاده روی در اروپا به شمار می رود.

افزون بر این ها، محیط خشن جزیره مذکور مکان ایده آلی برای صعود از صخره ها و دره نوردی است. بنگاه گردشگری بومی این جزیره ( ) نام دارد و سفرهای متنوعی برای سیاحت در اینجا برگزار می نماید. تور اختصاصی هفت روزه بنگاه شامل فعالیت های ماجراجویانه ای مانند دره نوردی، فرود آمدن با طناب از سطح صخره ها، تقلا برای پایین آمدن از تخته سنگ ها و نهایتا پریدن در رودخانه در دورافتاده ترین نقاط جزیره است. برای اقامت در جزیره امکان برپا کردن کمپ و اسکان در هتل برای گردشگران فراهم است.

هزینه سفر: قیمت تور با محاسبه سه وعده غذا و اقامت در کمپ به ازای هر نفر 750 یورو (حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان) است و با اسکان در هتل برای هر نفر 850 یورو (حدود 2 میلیون و 850 هزار تومان) تمام می گردد. هزینه پروازها جدا محاسبه خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر از پایگاه اینترنتی ( Altipiani- corse.com ) بازدید کنید.

تور غواصی و کوه پیمایی در ایسلند

کشور ایسلند با آتش فشان ها، یخچال های قطبی و چشمه های آب گرم طبیعی اش همه چیز را برای یک ماجراجویی تمام عیار در خود دارد. به یقین غواصی کردن در عمق درزه سیلفرا ( ) که در میان صفحات اقیانوسی اوراسیا و آمریکای شمالی واقع شده است، ماجراجویی خاطره انگیزی در جهانی زیر آب برشمرده می گردد. اگر به این تجربه لذت بخش علاقه مند هستید، توصیه می کنیم در تور ویژه طبیعت گردی و غواصی بنگاه گردشگری ( Dive Worldwide ) شرکت کنید. این تور سه روزه با احتساب هزینه پروازها برای هر نفر 995 یورو (حدود 3 میلیون و 300 هزار تومان) است.

بعلاوه بنگاه گردشگری ( Discover Adventure ) یک تور ویژه طبیعت گردی و ماجراجویی به مدت پنج روز روی خشکی های ایسلند برگزار می نماید. این تور شامل پیاده روی های نفس گیر و فعالیت های ماجراجویانه روی زمین ناهموار جزیره است که این ناهمواری ها در پی فوران آتش فشان ( ) در سال 2010 ایجادشده اند. قیمت این تور با محاسبه هزینه پروازها و بیشتر وعده های غذایی، به ازای هر نفر 1199 یورو (حدود چهار میلیون تومان) است. در این سفر بازدید از سایر منظرههای جالب ایسلند مانند رودخانه اسکوگا ( ) و آبشار 60 متری اسکگوافوس ( ) در برنامه سفر واقع شده است و گردشگران در طول راستا در پناهگاه های کوهستانی اتراق می نمایند.

تجربه سفر جاده ای در نروژ

کشور نروژ با منظره کوهستان ها، آبدره ها، روستاهای دورافتاده و جاده های ساحلی آرامش بخش، دیاری دل انگیز برای اتومبیل رانی توام با ماجراجویی شناخته می گردد. توصیه می کنیم در فصل تابستان که روزها بلند است، به این کشور زیبا سفر کنید و در هر گوشه از جاده های آن که به نظرتان ایدئال است، چادر یا کمپ صحرایی بزنید. چادر زدن در کنار جاده های این کشور مجاز است، با این حال کمپ ها و کلبه های مجللی هم برای اقامت مسافران در این کشور وجود دارد. در میان راستاهای اتومبیل رانی شگفت انگیزی که در نروژ دیده می گردد، راستا مواصلاتی شمال شهر برگن به شهر تفرایندهایم جاده ای بسیار تحسین برانگیز است که بخشی از آن از میان جاده اقیانوس اطلس می گذرد.

جاده مواصلاتی برگن به تفرایندهایم هشت پل دارد و جزایر چشم نوازی را به هم پیوند می دهد. در راستا عبور از این جاده، مسافران اگر خوش اقبال باشند، می توانند در دریای اطلس وال و سگ ماهی ببینند. این جاده 430 مایل وسعت دارد و با پیچ وتاب خوردن، از میان طولانی ترین تونل جاده ای جهان و جاده کوهستانی پر پیچ و خم ترولستیجن ( ) عبور می نماید. گردشگران می توانند پس از انتها سفرشان در شهر تفرایندهایم، طی یک پرواز به مقصدشان بازگردند و اگر وقت کافی داشته باشند، می توانند راستا بازگشت را با گذر از شهر سوگن دال ( ) به برگن بیایند.

شرکت هواپیمایی ( Norwegian ) مسافران نروژ را از فرودگاه گاتویک لندن به شهرهای برگن و تفرایندهایم منتقل می نماید. هزینه اجاره یک هفته ای خودرو از بنگاه بین المللی هرتز ( Hertz Corporation ) تقریبا 200 یورو (حدود 650 هزار تومان) است.

تور یخ نوردی در سوئیس

تور یک هفته ای یخ نوردی و کوهنوردی در کوه های آلپ سوئیس برای گردشگرانی که تحمل سرمای هوا را دارند، یک ماجراجویی هیجان انگیز زمستانی به ارمغان می آورد. سازمان دهی و برنامه ریزی این سفر مجذوب کننده هفت روزه را مدرسه بین المللی کوهنوردی به عهده دارد. برنامه سفر شامل توقف شبانگاهی در پناهگاه ها و کمپ های موقت کوهستانی، حمل تجهیزات و مواد غذایی از طریق کوهنوردان و صعود به قله های سخت گذر می گردد.

گردشگرانی که مایلند در این تورها شرکت نمایند، باید از تجربه کافی در کوهنوردی برخوردار باشند؛ البته برای افراد مبتدی یک برنامه آموزشی شش روزه جهت ارتقای مهارت های یخ نوردی برگزار می گردد. حرکت تمامی تورها از شهر کوهستانی لیسین ( ) که کمتر از دو ساعت تا مرکز سوئیس فاصله دارد، آغاز می گردد. راستاهای دقیق برای صعود با توجه به شرایط آب وهوا در این شهر معین خواهد شد.

هزینه سفر: هزینه سفر با تور کوهستانی مدرسه بین المللی کوهنوردی، با همراهی یک نفر مربی و هدایت در طول سفر، به استثنای هزینه پروازها، برای هر نفر 1735 یورو (حدود5 میلیون و 700 هزار تومان) است. قیمت دوره های آموزش مهارت یخ نوردی از مبلغ 1395 یورو (حدود 4 میلیون و 600 هزار تومان) آغاز می گردد.

به نظر شما آیا پتانسیل برگزاری سفرهای ماجراجویانه از این دست در کشور ما وجود دارد؟

منبع: theguardian

منبع: کجارو

به "اروپا؛ 10 مقصد مجذوب کننده و ایده آل برای ماجراجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا؛ 10 مقصد مجذوب کننده و ایده آل برای ماجراجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید