استاندار: آب در صدر اولویت های سیستان و بلوچستان قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ فاضلی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع آب در صدر اولویت های استان واقع شده است و این محدود به آب آشامیدنی نیست و باید آب مورد احتیاج کشاورزی را نیز فراهم کنیم.

استاندار: آب در صدر اولویت های سیستان و بلوچستان قرار گرفته است

به گزارش گروه استان های وبلاگ فاضلی از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری استان گفت: چهره هماهنگی استان در همین جلسه شورای اداری نمایان است چراکه این ملاقات نشان از تعامل مدیران دستگاه های اجرایی است.

وی اضافه نمود: همانطور که می دانید مساله اول سیستان و بلوچستان موضوع آب بوده چرا که در چند سال اخیر مشکل خشکسالی مردم استان را رنجانده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به موقعیت و ظرفیت استان برای بهره مندی از دریا و مرز حتماً باید زیرساخت راه در اولویت نخست می بود، اما امروز در نقطه ای ایستاده ایم که آب اولویت و تامین نماینده معیشت و سرمایه گذاری در این حوزه دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان یک مطالبه جدی مردم است و من خواهش می کنم تا همه و مسوولان، اصحاب رسانه و تمام کسانی که دلسوز استان هستند به این امر بپردازد.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری حق آبه ایران از هیرمند و استفاده از آب های استحصالی از چاه های ژرف نیز باید با توان بیشتری ادامه یابد و در این زمینه همانگونه که مدیر شرکت آبفا استان اظهار داشت خرید و تامین آب از چاه های ژرف در برنامه باشد و ورود بخش خصوصی به این حوزه ضروریست.

مدرس خیابانی انرژی برق را از دیگر مسایل مهم استان دانست و توضیح داد: ارتباطات و مخابرات یکی دیگر از بزرگترین مشکلاتی است که استان را رنج می دهد چرا که حتی در راه های اصلی با مشکل برقراری ارتباط تلفن همراه و دیتا وجود دارد لذا از تمام مسوولان ذیربط می خواهم تا موضوع خطوط ارتباطی را در عصر ارتباطات جدی بگیرند.

وی تاکید نمود: من اعتقاد زیادی به مدیر میدانی دارم لذا من از شما می خواهم تا همه رده ها و همه مدیران از نزدیک پروژه ها را بازدید نموده و نظارت مستقیم داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع پیگیری ها، نشست ها و تعامل بین دستگاه های اجرایی استان از اهمیت خاصی برخوردار است، در بعضی مسائل آسیب شناسی لازم صورت گرفته، اما به علت عدم پیگیری موضوع حل نشده است لذا پیگیری امری مهم است که باید تا رسیدن به نتیجه تداوم داشته باشد.

وی تاکیدکرد: باید پروژه های نیمه تمام تکمیل و راه اندازی شوند و این مهم احتیاج به پیگیری دارد که امیدوارم با هماهنگی و جذب سرمایه گذار این پروژه ها معین تکلیف گردد.

مدرس خیابانی ادامه داد: باید مردم را تشویق به سرمایه گذاری در استان کنیم چرا که ما ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت، انرژی های تجدیدپذیر و صنایع دستی داریم، باید از صنایع کوچک و حداقلی که سرمایه اندکی احتیاج دارند حمایت کنیم.

وی اضافه نمود: باید پای بخش خصوصی به استان باز گردد، متکی بودن تنها با اعتبارات دولتی مشکل اشتغال استان را حل نمی کند کوشش ها بایستی به جذب سرمایه گذار معطوف و سرمایه های سرگردان بومی و غیربومی جذب گردد.

وی بر استفاده از تولیدات واحد های تولیدی درون استانی تاکید نمود و گفت: ما کارخانجات متعددی در استان داریم، اما بعضی دستگاه های اجرایی و نهاد ها احتیاج های خود را از خارج استان تامین می نمایند در حالی که باید تمام دستگاه های اجرایی از ظرفیت و تولیدات داخلی استان استفاده نمایند و در واقع اولویت مان تامین مایحتاج از واحد های تولیدی داخل استان باشد و در این زمینه از همه مسوولان انتظار است که برای تقویت واحد های تولیدی استان خرید های خود را از همین واحد ها انجام دهند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استاندار: آب در صدر اولویت های سیستان و بلوچستان قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: آب در صدر اولویت های سیستان و بلوچستان قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید