بهره وری در سازمان ها باید هدف نهایی باشد

به گزارش وبلاگ فاضلی، سلمانی گفت: همه باید به یک فهم مشترک در حوزه بهره وری برسند و در گام دوم نیز باید این موضوع یک هدف نهایی برای سازمان ها باشد.

بهره وری در سازمان ها باید هدف نهایی باشد

در نشست رو نمایی نظام مدیریت بهره وری بانک های دولتی منطبق بر الگوی مورد تایید وزارت اقتصاد نکاتی مطرح شد.

آقای سلمانی گفت: بهره وری در شرایط فعلی یکی از دغدغه ها است .در پیغام نوروزی نیز رهبری به آن اشاره نمودند. رئیس جمهور نیز بر این نکته تاکید دارد.

او می گوید: باید آسیب ها شناسایی و راهکارها اجرایی گردد این کار یک ضرورت در کشور است .همه باید به یک فهم مشترک در حوزه بهره وری برسند گام دوم نیز باید بهره وری یک هدف نهایی باشد.باید خروجی های ملموس بهره وری را پیدا و رصد کنیم نباید به کاربرگ ها اکتفا کرد.

سلمانی گفت:بهره وری به معنی اثربخشی به علاوه کارایی است. اثر بخشی یعنی انجام کارهای درست و کارایی یعنی انجام درست کارها است . در وزارت اقتصاد نیز بر این مورد تاکید می گردد.توصیه می گردد بهره وری را به عنوان ابزار و یک الگوی ثابت ندانیم چرا که بهروری هر سازمان فرق دارد .

او گفت:با املا و انشا بهره وری اتفاق نمی افتد.باید درک مشترک قبل از هر چیزی رقم بخورد.

در ادامه آقای خورسندیان مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت:در این پروژه بهره وری بانک های دولتی 4 فاز در نظر گفته شده است اطلاع رسانی و آموزش به شعب بانک و بهبود ارزیابی بهره وری دو مورد از این بخش بود.در خرداد مراحل تکمیل و برای وزارت اقتصاد ارسال شد.

آقای رضوی پور رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصاد گفت:تا زمانی که بهره وری را به عنوان هدف نگاه نکنیم به نتیجه ای نخواهیم رسید.یکی از مهم ترین نقش های این ابزار که امروز رو نمایی شد بخش رصد است.

او گفت :بسیار مهم است از این ابزار برای تشخیص استفاده کنیم گام اول فراوری اطلاعات و بعد عارضه یابی است.ابزاری که برای تشخیص است به ما می گوید آیا کارها درست پیاده شده است اگر از این ابزار با این رویکرد استفاده گردد مفید خواهد بود.باید به چالش وحدت فرماندهی اشاره نمود باید واحدی که سیاست گذاری می نماید به وحدت فرماندهی توجه کند تا کنترل از دست نرود.

وبلاگ فاضلی مالی بانک و بیمه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهره وری در سازمان ها باید هدف نهایی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره وری در سازمان ها باید هدف نهایی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید