ترامپ در پرونده تحریم وی چت باخت

به گزارش وبلاگ فاضلی، دادگاه نهم تجدید نظر آمریکا شب گذشته خاطرنشان کرد که درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای لغو حکم ممنوعیت تحریم وی چت را رد نموده است.

ترامپ در پرونده تحریم وی چت باخت

به گزارش خبرگزاریاقتصاد ایرانبه نقل از رویترز، اواسط ماه سپتامبر بود کهدونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا، طی فرمانی اجرایی خواهان حذف دو نرم افزار چینی تیک تاک و وی چت از بسترهای فروش نرم افزار گوگل و اپل درآمریکاشد.

با شکایت کاربران وی چت دادگاهی در سانفرانسیسکو اجرای این حکم را که قرار بود در روز 20 سپتامبر رسما شروع گردد را موقتا متوقف کرد.

قاضی این دادگاه که بیلر نام داشت چند روز پیش گفت دلیلی نمی بیند که به درخواست دادگستریآمریکاحکم صادره را تغییر دهد.

پس از این مسئلهوزارت دادگستریآمریکاپای این پرونده را به دادگاه نهم تجدید نظر در این کشور باز کرد. اما پیش بینی می شد که این دادگاه تا پیش از ماه دسامبر اقدامی در این زمینه انجام ندهد.

با این حال شب گذشته این دادگاه هم گفت که تقاضای وزارت دادگستری آمریکا برای لغو حکم قاضی بیلر و تحریم شدن وی چت را رد نموده است.

سه قاضی حاضر در این دادگاه می گویند دولت نتوانسته ثابت کند که وی چت می تواند برای امنیت ملی مردم آمریکا مخاطره آمیز باشد.

البته دادگاه نهم تجدید نظرآمریکامی گوید در ژانویه سال آینده به تفصیل به این پرونده خواهد پرداخت.

وی چت ده ها میلیون کاربر روزانه درآمریکادارد، بسیاری از دانشجویان چینی مقیمآمریکا، اتباعآمریکایی مقیم چین و کسانی که با چینی ها ارتباط تجاری دارند استفاده از این نرم افزار چند منظوره دارند.

منبع: اقتصاد ایران

به "ترامپ در پرونده تحریم وی چت باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در پرونده تحریم وی چت باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید