زیباترین رودخانه جهان، کانیو کریستالس در کلمبیا

به گزارش وبلاگ فاضلی، رودخانه کانیو کریستالس به رودخانه رنگین کمانی معروف است و از این رودخانه به عنوان زیباترین رودخانه جهان یاد می نمایند. نوعی گیاه به نام ماکارنیا کلاویگرا در کف این رودخانه رشد می نماید که باعث رنگین شدن کف رودخانه شده است.

زیباترین رودخانه جهان، کانیو کریستالس در کلمبیا

رودخانه کانیو کریستالس، رودخانه ای 99 متری واقع در کشور کلمبیا است که یکی از منحصربه فردترین رودخانه های جهان به شمار میرود. این رودخانه دارای پوشش گیاهی خاصی است که نوع آب و هوای منطقه باعث رشد این گیاه ها در کف رودخانه می گردد. گیاهی که در کف این رودخانه رشد می نماید، گیاه ماکارنیا کلاویگرا است.

نام دیگر این رودخانه، رودخانه رنگین کمانی است و علت این نام گذاری رنگ های متنوعی است که در کف رودخانه دیده می گردد. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ قرمز، زرد، سیاه و آبی اشاره نمود. پدیده نمایان شدن رنگ های رودخانه در فصل های خاصی اتفاق می افتد و این اتفاق در هیچ نقطه دیگری از کره زمین دیده نمی گردد.

درون دریاچه رنگ قرمز کم رنگی مشاهده می گردد که این رنگ به قرمز پررنگ و زرد متمایل شده و رنگ غالب دریاچه است. در منطقه ها دیگر رنگ های سبز روشن در ترکیبی با زرد و آبی دیده می گردد.

گیاه ماکارنیا کلاویگرا به شرایط خاصی برای رویش احتیاج دارد، از جمله این شرایط خاص می توان به دمای آب معین و تابش غیرمستقیم نور خورشید اشاره نمود. بخشی از پوشش گیاهی رودخانه تا روی سنگ های کناری آن هم رفته و چشم انداز زیبایی را به وجود آورده است.

اخیرا محیط زیست کلمبیا برای حفظ بهتر محیط زیست رودخانه کانیو کریستالس قوانین معینی برای بازدید مشخص نموده است. در هر بازدید حداکثر گروه های 7 نفره می توانند از محیط رودخانه استفاده نمایند و روزانه 200 توریست حق ورود به این منطقه را دارند. در این منطقه استفاده از اسپری های حشره کش ممنوع است و شنا کردن در رودخانه هم مطلقا ممنوع شده است.

برترین زمان برای بازدید رودخانه کانیو کریستالس از ماه های ژوئن تا دسامبر (از نیمه خرداد تا نیمه اول آذر) است. در این ماه ها رنگ های رودخانه به زیباترین شکل خود درمی آیند و گیاهان در شاداب ترین حالت خود هستند. در زمستان گیاهان دریاچه به نوعی خواب زمستانی می فرایند و برای بهار آماده می شوند.

موقعیت رودخانه کانیو کریستالس روی نقشه
منبع: کجارو / ecophiles.com

به "زیباترین رودخانه جهان، کانیو کریستالس در کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین رودخانه جهان، کانیو کریستالس در کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید