شمار فوتی های کرونا در استان مرکزی به 33 نفر رسید

به گزارش وبلاگ فاضلی، دکتر سید محمد جمالیان روز دوشنبه در نشست شورای پدافند زیستی استان مرکزی اضافه نمود: 389 نفر بر اساس آخرین رصد آماری و نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

شمار فوتی های کرونا در استان مرکزی به 33 نفر رسید

وی ادامه داد: 35 نفر از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی بهبود یافته و با منفی شدن نتایج آزمایشگاهی از بیمارستان مرخص شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: شهرستان های ساوه، اراک و دلیجان بیشترین تعداد ابتلا به بیماری کووید 19 در استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند.

جمالیان از استقرار عوامل کنترل سنجی مسافران در ورودی شهرستان های استان مرکزی خبرداد و گفت: با استقرار این گروه ها در ورودی شهرها از ورود افراد آلوده به داخل شهرها جلوگیری می گردد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای مصوبات کارگروه شهرستان اراک و با توجه به بهره برداری از کنار گذر غربی این شهر، تمامی خودروهای عبوری به این راستا راهنمایی می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: با توجه به دستور العمل کشوری، مبنی بر عدم برگزاری تجمعات و مراسمات در سطح مساجد استان ها مقرر شده است تمهیدات لازم توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این خصوص اندیشیده گردد.

جمالیان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی مقرر شده است تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان های تابعه به خصوص اداره کل آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و شهرداری ها در روزهای عید و قبل از آن نسبت به عدم پذیرش مهمانان نوروزی اقدام و تمهیدات لازم را در اتخاذ نمایند.

وی با یادآوری کمبود ماسک در استان مرکزی اضافه کرد: پیگیری لازم برای تامین ماسک مورد احتیاج استان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی مقرر شده است ضدعفونی تمامی روستاهای استان با همکاری مراکز بهداشت، دهیاران و اداره کل روستایی و شوراهای استانداری انجام گردد.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر دوشنبه هفت هزار و 161 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در مجموع 237 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 2 هزار و 394 مورد از ابتدا تا به امروز بهبود یافته اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز به حدود 50 کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

منبع: انتخاب

به "شمار فوتی های کرونا در استان مرکزی به 33 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار فوتی های کرونا در استان مرکزی به 33 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید