عبور سیارکی از کنار زمین ؛ هفته آینده

به گزارش وبلاگ فاضلی، محققان اعلام کردند که قرار است هفته آینده یک سیارک از کنار زمین عبور کند.

عبور سیارکی از کنار زمین ؛ هفته آینده

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از فاکس نیوز، این سیارک که وسیع تر از دو زمین فوتبال است، تحت عنوان 2020 QL2 شناخته شده و قطر آن بیش از 120 متر است.

بنا به اعلام مرکز تحقیقات اجرام نزدیک به زمین ناسا، قرار است این سیارک در تاریخ 14 سپتامبر(24 شهریور) از کنار زمین عبور کند.

انتظار می رود این سنگ فضایی با سرعت نزدیک به 24 هزار مایل بر ساعت از کنار زمین عبور کند و در فاصله 4.2 میلیون مایلی از سیاره ما قرار گیرد.

برای قیاس این فاصله می توان گفت که ماه 238 هزار و 900 مایل از زمین فاصله دارد.

ناسا با توجه به اندازه و نزدیکی به زمین، عبور این سیارک را به طور بالقوه خطرناک قلمداد کرد اگرچه که هفته آینده تقریبا هیچ احتمالی برای برخورد این سیارک به زمین وجود ندارد.

بنا بر اعلام محققان در سال 2018 میلادی، بیش از 18 هزار جرم فضایی در فاصله 4.6 میلیون مایلی از زمین وجود دارد که بیش از 460 فوت قطر دارند و به طور بالقوه خطرناک خوانده می شوند.

طبق اعلام ناسا، در ماه اوت یک سیارک به اندازه زمین بسکتبال از فاصله دست کم 45 هزار مایلی از زمین عبور کرد.

همچنین در این ماه، یک سیارک به اندازه یک وانت از فاصله دو هزار مایلی از زمین عبور کرد که نزدیک ترین فاصله ای است که تا به امروز ثبت شده است.

ناسا زمانی عبور این سیارک را متوجه شد که از کنار زمین رد شده بود.

جیم برایدنستاین(Jim Bridenstine) مدیر ناسا در آوریل سال 2019 میلادی گفته بود که برخورد یک سیارک مسئله ای نیست که بتوان ساده از کنار آن عبور کرد. چرا که می تواند بزرگترین خطر برای زمین محسوب گردد.

منبع: اقتصاد ایران

به "عبور سیارکی از کنار زمین ؛ هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور سیارکی از کنار زمین ؛ هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید