فورد فراوری خودرو را به دلیل کمبود تراشه محدود کرد

به گزارش وبلاگ فاضلی به نقل از انگجت، تداوم بحران جهانی کمبود تراشه موجب شده تا فورد نتواند خودروهای مدنظر خود را به مقدار دلخواه فراوری کند و سخنگوی این شرکت دیروز تأیید کرد که این خودروساز مقدار فراوریات خود را در 8 کارخانه در سراسر ایالات متحده، مکزیک و کانادا کاهش داده یا متوقف خواهد نمود.

فورد فراوری خودرو را به دلیل کمبود تراشه محدود کرد

این فرایند از فردا 7 فوریه شروع می گردد. این تصمیم بر فرایند فراوری خودرو در کارخانه کانزاس سیتی که فورد F-150 یکی از محبوب ترین و سودآورترین خودروهای خود را در آن فراوری می نماید، تأثیر خواهد گذاشت.

این اولین بار نیست که کمبود تراشه برای فورد دردسر آفرین شده است. بعلاوه فورد اولین شرکتی نیست که به همین دلیل با چالش های جدی روبرو شده است. در شهریور ماه گذشته شرکت جنرال موتورز مجبور شد به دلیل کمبود تراشه به طور موقت فراوری خودرو را در همه کارخانه های خود در آمریکای شمالی به جز چهار کارخانه متوقف کند.

در شروع امسال میلادی، وزارت بازرگانی ایالات متحده هشدار داد محدودیت های موجود در زمینه عرضه نیمه هادی ها حداقل تا نیمه دوم سال 2022 ادامه خواهد داشت. جینا رایموندو، وزیر بازرگانی این کشور گفت: ما حتی به زمان خارج شدن از این شرایط نزدیک نیستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فورد فراوری خودرو را به دلیل کمبود تراشه محدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد فراوری خودرو را به دلیل کمبود تراشه محدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید