نکرانی از شیوع موج دوم کرونا در گیلان با آغاز فصل برنجکاری

به گزارش وبلاگ فاضلی، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مدیریت کنترل ویروس کرونا و مقابله با آن به خوبی در گیلان عملیاتی شده، اما شروع کار برنجکاری و خطر شیوع موج دوم کرونا در این استان نگران کننده است.

نکرانی از شیوع موج دوم کرونا در گیلان با آغاز فصل برنجکاری

به گزارش وبلاگ فاضلی به نقل از تسنیم، منوجهر جمالی گفت:استان گیلان با انجام عملیات های مبارزه با ویروس کرونا به تازگی به مرحله ثبات نسبی رسیده است، بنابراین مسئولان باید برای این موضوع تدبیری اتخاذ نمایند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: بعضی از روستاهای گیلان با تعداد کمتر مبتلایان به ویروس کرونا روبرو هستند ولی افزایش ترددها به این مناطق می تواند خطرآفرین باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس عنوان نمود: تردد کارگران نشا کار بین مناطق مختلف و ایجاد تجمعات کشاورزی در شالیزارها از مواردی است که باید برای آن یکسری دستورالعمل خاص اتخاذ کرد.

جمالی گفت: زمان کاشت تا برداشت برنج در گیلان طولانی است و اگر قرار باشد این تجمعات نیز به همین میزان ادامه پیدا کند مسائل زیادی ایجاد می گردد.

وی اضافه کرد: همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علومپزشکی و ستاد مقابله با کرونا استانداری گیلان برای کاهش خطرات شیوع ویروس کرونا در فصل زراعت برنج را لازم و لازم است.

این نماینده مجلس گفت: امکان نشاء مکانیزه در تمام نقاط گیلان وجود ندارد، بنابراین این کار باید به صورت سنتی و دستی که مخاطرات بالایی به دنبال دارد انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "نکرانی از شیوع موج دوم کرونا در گیلان با آغاز فصل برنجکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکرانی از شیوع موج دوم کرونا در گیلان با آغاز فصل برنجکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید