واگذاری ون های تازه با شروط مختلف ، عدم ثبت سند مالکیت تا هفت سال

به گزارش وبلاگ فاضلی، معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نحوه واگذاری ون های نو مرکز توضیحاتی ارائه کرد.

واگذاری ون های تازه با شروط مختلف ، عدم ثبت سند مالکیت تا هفت سال

به گزارش وبلاگ فاضلی،علی محتشمی پور در خصوص واگذاری ون های تاکسی که به تازگی رونمایی شد، گفت: تاکسی های ونی که به تازگی به وسیله شهردار تهران رونمایی شد در قالب طرح مشترک از سوی وزارت کشور و شهرداری ها در راستای نوسازی ناوگان فرسوده ون تاکسی اجرایی شد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص چرایی عدم واگذاری مالکیت ون ها به رانندگان، اظهار کرد: واگذاری سند تا خاتمه دوره خواهد بود و ما این مدل را قبلا در اتوبوسرانی تجربه کردیم و دقت داشته باشید که تمام منابع از سوی دولت و شهرداری تامین شده و قیمت ون های تازه که بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود، قابل توجه است و اگر قرار باشد خود رانندگان این مبلغ را پرداخت نمایند عملا هیچ راننده ای توان پرداخت این هزینه ها را ندارد؛ چرا که ما در نوسازی تاکسی های سواری هم شاهد هستیم که رانندگان وقتی مبلغ نوسازی از20 میلیون تومان به بالا می رود در تامین فرآیند منابع مالی دچار مشکل می شوند و حالا چه برسد به این که قیمت ون بالای یک میلیارد تومان است و قطعا رانندگان توان تامین این مبلغ را ندارند، پس در قالب یک پکیج این مبلغ تامین می گردد.

به گفته او، بخشی از مبلغ به وسیله تسهیلات قرض الحسنه و بخشی نیز به وسیله دولت تامین می گردد که رانندگان در طول هفت سال دوره انتقال سند باید در خطوط فعال باشند، اما دقت داشته باشید که هنوز سازمان شهرداری ها مدل واگذاری را ابلاغ ننموده است و ما منتظر ابلاغ مدل واگذاری و اتمام شماره گذاری و پلاک ون ها هستیم و به محض این که این دو مهم انجام گردد فاز نهایی تحویل تاکسی های ون انجام می گردد.

محتشمی پور در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان از این واگذاری استقبال نموده اند؟ با اشاره به برگزاری جلساتی با رانندگان و شرکت های تاکسیرانی گفت: ون های فرسوده در تهران عملا پنج سال پیش باید از چرخه خارج می شدند و امکان تردد ندارند پس این ون هیچ بهره ای برای راننده ندارد و تنها هزینه برای راننده ایجاد می نماید و در عوض راننده می تواند با اسقاط تاکسی اش امتیاز خرید بلندمدت یک ون تازه را کسب کند و تنها تفاوتش با سایر فرآیند نوسازی ها تنها بحث مالکیت حقوقی خودرو است که دقت داشته باشید ما یک امتیاز بالغ بر بیش از یک میلیارد را به راننده ون تاکسی فرسوده می دهیم که منابع اش از بیت المال که همان بودجه شهرداری و دولت است تامین می گردد و اگر قرار باشد امتیازی به راننده بدهیم باید در ازای آن به عامه مردم خدمات رسانی کند.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در شرح بیشتر ادامه داد: در حال حاضر قیمت اسقاط یک ون فرسوده در بالاترین حالت 72 میلیون تومان است و اختلاف بین 72 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان بسیار زیاد است و باید این امتیاز ویژه ای که به یک راننده آن هم به وسیله بیت المال داده می گردد؛ تضمین گردد و حداقل تضمینی که می تواند بدهد این است که هفت سال خودروی ون در خدمت عامه مردم باشد نه این که ما ون را به راننده بدهیم و مالکیت اش را نیز برای این راننده تثبیت کنیم اما او از شبکه خارج گردد و جذب سرویس های دربستی گردد و این حساسیتی که در خصوص عدم واگذاری مالکیت حقوقی وجود دارد تنها مربوط به این حوزه است هرچند که جلسات کارشناسی زیادی در این خصوص برگزار کردیم و حالا هم منتظر ابلاغیه سازمان شهرداری ها هستیم.

او در خصوص تعداد ون های فرسوده مرکز اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 1400 ون فعال فرسوده در سطح خاتمهه ها داریم که در بسته های دستگاه ها اولویت بندی شدند و پس از برگزاری جلسات اگر این مدل نوسازی ون را پذیرفتند ون ها به آنها منتقل می گردد.

اواخر آبان ماه از ون های سقف بلند با حضور شهردار تهران رونمایی شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "واگذاری ون های تازه با شروط مختلف ، عدم ثبت سند مالکیت تا هفت سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری ون های تازه با شروط مختلف ، عدم ثبت سند مالکیت تا هفت سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید