پرداخت های ارزی در دنیا بدون مرز!

به گزارش وبلاگ فاضلی، پرداخت های ارزی یکی از معضلاتی است که به ویژه مردم کشورهایی نظیر ایران که دچار تحریم های بانکی و اقتصادی در جهان هستند، برای انجام امور اقتصادی فرامرزی و حواله پول به خارج از کشور، با آن دست و پنجه نرم می نمایند.

پرداخت های ارزی در دنیا بدون مرز!

چه بسا که مشکل در مدیریت پرداخت های ارزی باعث تاخیر در اموری مانند مهاجرت، شرکت در آزمون های بین المللی و … بوده و هست.

از طرفی، پناه بردن به راه های میانبر و غیرقانونی برای پرداخت های ارزی، دست سودجویان و کلاهبرداران را به اموال مردم رسانده و به اعتماد آن ها آسیب زده است.

پس راه چاره چیست؟ برای انجام سریع و به موقع امور ارزی خارج از کشور، چه روش مطمئن و امنی می شناسید؟ اصلا آیا می دانید که در زندگی مدرن، ممکن است با چه نوع ارتباطات ارزی روبرو باشید؟! برای مثال:

  • خریدهای فرامرزی
  • نقل و انتقال پول
  • حواله جات ارزی
  • پرداخت های ارزی
  • حواله ارز به خارج
  • حواله یورویی
  • نقد کردن عایدی ارزی
  • پرداخت هزینه های دانشجویی
  • پرداخت هزینه تافل و آیلتس
  • خرید کالا از خارج از کشور
  • رزرو airbnb
  • نقد کردن عایدی freelance
  • نقد کردن پی پال
  • خرید کالا از آمازون، ebay و غیره و تحویل کالا درب منزل

و … از جمله اموری است که باعث می گردد خواه ناخواه به راهی برای پرداخت های ارزی، احتیاج پیدا کنید.

شکل 1: پرداخت های ارزی به وسیله ویزاکارت

ویزاکارت و مسترکارت و پی پال، از جمله روش های مورد تایید در سراسر جهان برای پرداخت های ارزی است اما استفاده از این کارت ها و شارژ آن، با توجه به تحریم ها، احتیاج به حضور مراجع ثبت شده ای دارند که در این زمینه مجرب و کاربلد باشند، علی بابا پیز AlibabaPays برای پرداخت های ارزی و استفاده از کارت های پرداخت بین المللی، شارژ پی پال، مسترکارت هدیه و افتتاح حساب ارزی در کنار شما است.

در حال حاضر به خصوص با وجود تحریم ها، علاوه بر پرداخت های ارزی و یافتن راه چارهی برای آن، شما به واسطه امنی احتیاج دارید تا در شرایط تحریم، امکان تبدیل نقدینگی را به این اعتبارات ارزی اینترنتی و نیز امکان نقد کردن ارزهای اعتباری این حساب های اینترنتی را فراهم آورد.

پرداخت های ارزی چه اهمیتی دارند؟

شاید تصور اینکه پرداخت های ارزی دغدغه روزمره بسیاری از مردم عادی باشند، تا ده سال پیش، سخت بود. روزگاری پرداخت های ارزی تنها برای بازرگانان و تجار بین المللی و گروه خاصی از مردم و برای موارد ویژه، اهمیت داشت اما امروزه، با رشد و توسعه ارتباطات گسترده بین المللی و کمرنگ شدن مرزهای سیاسی و جغرافیایی در امور روزمره زندگی مردم، تمام ابعاد زندگی در این دهکده جهانی، از جمله پرداخت های ارزی، فراتر از مرزها انجام می گردد.

شکل 2: مسترکارت هدیه

از طرفی، ورود اینترنت در عادی ترین و جزئی ترین ابعاد زندگی بشر معاصر، این مرز شکنی را به حد اعلا رسانده و دیگر فاصله در جهانی کنونی، بی معنا شده است. شیوع کرونا، نقطه عطفی بود برای زندگی بشر، تا بخش عمده کارهای خود را به جهانی اینترنت و تکنولوژی دیجیتال و ارتباطات آنلاین سپرده و احتیاج به حضور برای پیشبرد کارهای زندگی از جمله خرید، آموزش و … از بین برود.

عادات نو پساکرونایی، همه ما را بیشتر از قبل، به سمت زندگی هوشمند و آنلاین سوق می دهد و جلوگیری از پرداخت های نقدی حتی در داخل یک کشور برای کاهش شیوع ویروس، پرداخت های کارتی و اعتباری و اینترنتی را جایگزین پول نقد نمود.

با تمام این اوصاف، پرداخت های ارزی به وسیله همین کارت های اعتباری و انجام حواله جات ارزی به واسطه امور بانکی آنلاین، جای خود را در زندگی مردم جهان، بیش از همواره، تثبیت نموده است.

پرداخت های ارزی برای خرید و فروش فرامرزی!

از طرفی، توسعه فروشگاه های جهانی که کم کم چهره تازه ای به خرید و فروش بین المللی می بخشد و گویا تجارت در قالب واردات و صادرات را از دست گروه خاص درآورده و اندک اندک، به فرد فرد جوامع تعمیم می بخشد، با ظهور سامانه های بین المللی فروشگاهی برای مبادله کالا که همه فروشندگان از سراسر جهان می توانند در آن فعالیت نموده و نیز همه خریداران می توانند احتیاج و خواسته های خود را به وسیله آن ها، تامین نمایند، مانند سایت علی بابا، آمازون و ebay لزوم و احتیاج به پرداخت های ارزی و استفاده از کارت های اعتباری ارزی را به طور روزافزون، تحکیم می نماید.

شکل 3: نقد کردن پی پال

پس وقتی از خرید و فروش فرامرزی صحبت می کنیم، منظورمان محدود به تجارت و صادرات و واردات نیست، بلکه برای خریدهای عادی و شخصی نیز، مرزها را باید درنوردید!

پرداخت های ارزی برای آموزش

یکی دیگر از ابعاد مهم زندگی به ویژه برای محصلین و جوانان، امکان تحصیل در موسسات و آموزشگاه های معتبر جهان است، علاوه بر این، امروزه موسسات آموزشی بین المللی در سراسر جهان رو به توسعه هستند، مهاجرت تحصیلی یکی از همان موارد مهمی است که ضرورت پرداخت های ارزی سریع و امن را تاکید می نماید.

پرداخت های ارزی هم در مراحل پیش از مهاجرت، مثلا برای شرکت در آزمون های بین المللی که جهت اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی الزامی است مانند آیلتس و تافل، احتیاج به ثبت نام و واریز وجه ثبت نام است که مسلما باید به صورت ارزی انجام گردد. بعلاوه فرض کنید در کشوری دیگر دانشجو هستید و یا فرزند و عضوی از خانواده شما در خارج از کشور تحصیل می نماید، برای پرداخت و ارسال و دریافت پول، بخشی از همان حواله جات ارزی است که احتیاجمند راه چاره مطمئن و سریع است.

پساکرونا و پرداخت های ارزی

یکی از مفاهیم مدرنی که با ظهور اینترنت و توسعه مشاغل آنلاین، در دهه های اخیر در سراسر جهان، رو به توسعه گذاشته، مفهوم فریلنسر است. فریلنسر به شخصی اطلاق می گردد که صاحب کسب و کار خود بوده و به صورت کاملا مستقل به پذیرش و انجام پروژه های کاری مختلف در حیطه تخصصش، به وسیله اینترنت، اقدام می نماید.

شکل 4: عایدیارزی

شیوع کرونا، کسب و کارهای اینترنتی و دورکاری به وسیله جهانی مجازی را بسیار توسعه بخشید و به نظر می رسد به واسطه این توسعه، موقعیت های تازه کسب عایدی و موفقیت های شغلی، ابداع شده و در حال توسعه و تنوع است. بخشی از این کسب و کارهای اینترنتی و فریلنسرینگ، به همکاری میان افراد داخل یک کشور با شرکت ها و گروه های خارجی، مربوط می گردد، به عبارتی، کار هم مانند خرید و آموزش، از مرزها عبور نموده است. بنابراین ضرورت برای یافتن راهی جهت پرداخت دستمزد و کسب در آمد ارزی غیر قابل انکار است.

آن هم با وجود کاهش بهای ریال، تمایل به کسب عایدی ارزی افزایش یافته است.

امروزه استفاده از حساب ارزی آنلاین مانند پی پال یکی از راه های شناخته شده و معتبر جهانی برای انجام پرداخت های فرامرزی است. از سامانه علی بابا پیز می توانید برای افتتاح و شارژ و نقد کردن پی پال، یاری بگیرید.

در یک جمع بندی کلی بی شک به این نتیجه می رسیم که برای زندگی در این جهانی بدون مرز، آن هم با وجود تحریم های اقتصادی و سیاسی، باید برای پرداخت های ارزی تدبیری مطمئن و آسان اندیشید.

علی بابا پیز، با افتتاح حساب ارزی آنلاین و انجام کلیه خدمات مربوط به کارت های اعتباری ارزی مانند مسترکارت و ویزاکارت، امور اقتصادی شما را برای خارج از مرزهای کشور، ممکن می سازد.

منبع: تجارت نیوز

به "پرداخت های ارزی در دنیا بدون مرز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت های ارزی در دنیا بدون مرز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید