پرونده مشکل تردد دریایی خارگ، خاک می خورد

به گزارش وبلاگ فاضلی، خبرنگاران/بوشهر باید هر جور شده خودم را به بوشهر برسانم؛ لغو این سفر برایم سنگین تمام خواهد شد این قصه تکراری ساکنان قهرمان جزیره خارگ است که ارتباط شان با مرکز استان بسته به شرایط دریا است.

پرونده مشکل تردد دریایی خارگ، خاک می خورد

آسمان باریدن گرفته و در محدوده دریایی جزیره خارگ تردد بین بنادر بوشهر، گناوه و خارگ لغو اعلام شده است این تیتر تکراری به ویژه در روزهای بارانی جزیره خارگ است که بارها و بارها وعده انتها مشکل ترددهای دریایی شان داده شده است.

شاغلان شرکت های نفتی و پتروشیمی و ساکنان بومی جزیره خارگ برای جابه جایی و تامین مایحتاج موردنیاز خود از بندر گناوه راهی این جزیره می شوند، اما در زمینه ناوگان حمل و نقل دریایی از دیرباز با مسائل فراوانی دست و پنجه نرم می نمایند.

گاهی دریا خراب است (مساعد نبودن شرایط جوی) و گاهی شناورهای فرسوده. در این مواقع خارگی ها مجبورند با استفاده از قایق های صیادی و باری که خطرات زیادی در پی دارد، جابه جا شوند.

بعضی از وعده مسئولان برای حل مشکل تردد دریایی خارگ

21 بهمن 1399: عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر گناوه دیلم در مجلس شورای اسلامی درخصوص نشست فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مردم جزیره خارگ سال هاست که با مسائل تردد در راستا بوشهر و گناوه روبرو هستند و این مشکل باید به صورت اصولی و برای همواره برطرف گردد. در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صحبت کردیم و آقای وزیر تاکید نمود این مشکل با همکاری سازمان بنادر حل بگردد. مذاکراتی هم با شرکت انتهاه های نفتی اجرا شده است که با همکاری بین سازمان بنادر و نفت و استقرار کشتی مسافربری در خور شأن مردم مشکل تردد دریایی حل گردد.

7 بهمن 1399: محمد تقی ایرانی،معاون استاندار بوشهر با اشاره به مسائل تردد دریایی مردم جزیره خارگ گفت: تامین شناور مسافری برای تردد دریایی مردم جزیره خارگ در اولویت برنامه ها نهاده شده است و در این راستا باید با پرداخت یارانه بلیت این مشکل برطرف گردد.

23 مرداد 1400: ناصر ابراهیمی، بخشدار ویژه خارگ گفت: با حمایت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هم افزایی مسئولان ارشد استان بوشهر، وزارت کشور، وزارت نفت و وزارت صمت در راستای نوسازی، ایمن سازی و حمایت از بخش خصوصی فعال تصمیمات اساسی اتخاذ خواهد شد.

22 دی 1400: عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص تردد دریایی به جزیره خارگ مکاتباتی صورت گرفت که در حال تکمیل فرایند اداری است.

مسائل تردد دریایی خارگی ها در اسرع وقت برطرف می گردد

فرماندار بوشهر در ارتباط با نشست برگزار شده برای حل مسائل تردد دریای جزیره خارگ اظهار کرد: ضمن تشکر از استاندار پیگیری حل مشکل تردد مردم عزیز جزیره مقاوم خارگ در دستور کار جدی استانداری بوشهر و فرمانداری و بخشداری ویژه خارگ نهاده شد.

صالح رحیمی اعلام کرد: بابیان اینکه خارگی ها در روزهای مختلفی به علت شرایط نامساعد دریایی امکان تردد ندارند، افزود: در این راستا راهکارهای مختلفی پیش بینی شده که مسائل تردد خارگی ها در اسرع وقت برطرف و شناوری متناسب با این ظرفیت تأمین گردد.

وی توضیح داد: علاوه بر ساکنان جزیره خارگ کارکنان حوزه وزارت نفت نیز باید بتوانند از ظرفیت حمل و نقل مسافری استفاده نمایند که با چنین شرایطی وزارت نفت نیز باید خود را در قبال حل مسائل ترددهای دریایی جزیره خارگ مسئول بداند.

فرماندار بوشهر ادامه داد: جزیره خارگ در طول هشت سال جنگ تحمیلی به مقدار تمام روزهای جنگ بمباران شده و اکنون شایسته آن ها نیست که برای تردد دریایی با مشکل روبرو باشند.

رحیمی اعلام کرد: مردم مقاوم و شکیبا جزیره خارگ با مسائل عمده ای دست و پنجه نرم می نمایند که با وجود خیل مسائل باید شناسایی و برطرف این مسائل در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی لازمه اصلی برای حل مسائل است، گفت: مردم و مسئولان این مهم را سرلوحه کار خود بدانند.

به گزارش وبلاگ فاضلی، جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با 20 هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگ ترین انتهاه صادرات نفت ایران است و در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر واقع است

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرونده مشکل تردد دریایی خارگ، خاک می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده مشکل تردد دریایی خارگ، خاک می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید