کریستوفر نولان با تصمیم عجیب برادران وارنر مخالفت کرد

به گزارش وبلاگ فاضلی، کریستوفر نولان کارگردان فیلم انگاشته مخالفت خود با همکاری گسترده کمپانی برادران وارنر و سرویس آنلاین HBO مکس طی سال آینده میلادی را اعلام نموده است.

کریستوفر نولان با تصمیم عجیب برادران وارنر مخالفت کرد

کمپانی برادران وانر میخواهد از 25 دسامبر 2020 (5 دی) و با فیلم زن شگفت انگیز 1984 تا سرانجام سال 2021 تمام فیلم های خود را به هنگام اکران در سینماها به وسیله سرویس آنلاین HBO مکس هم در اختیار سینمادوستان قرار دهد. با این تفاسیر چند ساعت پس از اکران فیلم هایی همچون تل ماسه یا زن شگفت انگیز 1984 در سینماها به واسطه نمایش آن ها در یک سرویس آنلاین، نسخه دزدیشان هم در سراسر اینترنت منتشر خواهد شد. اما این طور که پیداست قرارداد تجاری برادران وارنر و AT&T به گونه ای است که خیال این کمپانی از لحاظ ضرر و زیان مالی آسوده باشد، ولی بعضی از کارگردان ها از اکران آنلاین فیلم های شان همزمان با اکران حضوری راضی نیستند.

  • نولان: فیلم های ابرقهرمانی امروزی به ماشین های پول سازی تبدیل شده اند

بسیاری از سینمادوستان متعقدند این تصمیم برادران وارنر به خاطر شرایط پیچیده و نامشخص سالن های سینما در سال 2021 است. کمپانی های عظیم برای بقا و رشد مجبور به نمایش فیلم های فراوری شده خود و در ادامه ساخت فیلم های جدید هستند، اما همه گیری کرونا به شدت به فروش فیلم ها در گیشه آسیب زده است و به همین خاطر بهترین راه چاره طی ماه های پیش رو اکران فیلم ها به صورت آنلاین و حضوری است تا درآمد حاصل از اکران فیلم ها رضایت سرمایه گذاران را جلب کند.

از ابتدای شیوع کرونا کریستوفر نولان یکی از فیلم سازانی بود که اصرار بسیاری بر اکران فیلم ها و روشن نگه داشتن چراغ سینماها داشت، به همین خاطر او با موافقت برادران وارنر در تابستان فیلم انگاشته را روی پرده برد. حالا این کارگردان بریتانیایی در گفت وگویی با هالیوود وارنر مخالفت خود با تصمیم اخیر برادران وارنر مبنی بر اکران آنلاین فیلم ها را این گونه بیان نموده است: بعضی از عظیمترین فیلم سازان صنعت و ستارگان سینما تا دیشب تصویر می کردند در عظیمترین استودیوی فیلم سازی کار می نمایند. به رختخواب رفتند و وقتی بیدار شدند، فهمیدند در حال همکاری با بدترین سرویس آنلاین حال حاضر هستند.

سال 2021 قطعا سال سرنوشت سازی برای هنر-صنعت سینما است؛ زیرا پس از تجربه سال تلخ 2020 و شکست بسیاری از فیلم ها در گیشه اغلب کمپانی های عظیم و کوچک فیلم سازی امیدوارند در ماه های آینده و پس از تزریق گسترده واکسن کرونا شرایط به حالت عادی بازگردد. اما بعضی سینماگران و سینمادوستان نگران تأثیرات اکران آنلاین فیلم ها بر آینده این هنر-صنعت هستند و نولان در بخش دیگری از گفت وگوی خود در این خصوص بیان نموده است: برادران وارنر یک سیستم فوق العاده برای یک فیلم و فیلم ساز چه در سینماها و چه در خانه ها [شبکه نمایش خانگی] داشت، اما آن ها دارند این سیستم را از بین می برند. برادران وارنر حتی نمی فهمند چه چیزی را از دست می دهند. تصمیم آن ها توجیه مالی ندارد و حتی معمولی ترین سرمایه گذار در وال استریت هم می تواند تفاوت بین اختلال موقتی و اختلال دائمی در عملکرد را بفهمد.

فیلم انگاشته تا به امروز بیش از 357 میلیون دلار در آمریکا و سایر نقاط دنیا فروخته است. نسخه بلوری این فیلم هفته آینده منتشر می گردد و انتظار می رود انگاشته در شبکه نمایش خانگی هم عملکرد قابل قبولی داشته باشد. جدیدترین ساخته کریستوفر نولان داستان یک مأمور بی نام سازمان سیا را روایت می نماید که برای جلوگیری از وقوع جنگ دنیای سوم کوشش می نماید. این مأمور توسط نیروهای مخفی روس دزدیده و شکنجه می گردد و به همین خاطر کوشش هایی از سمت مافوق هایش برای رهایی او شروع می گردد. فیلم انگاشته در بستر یک داستان جاسوسی و اکشن، همانند اغلب دیگر آثار نولان به سراغ بازی با زمان و پیچده کردن داستان می رود.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "کریستوفر نولان با تصمیم عجیب برادران وارنر مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریستوفر نولان با تصمیم عجیب برادران وارنر مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید