آمریکا در روابط با عربستان تجدید نظر می نماید

به گزارش وبلاگ فاضلی، درپی موافقت عربستان با کاهش عرضه نفت سازمان اوپک به بازار، آمریکا در نظر دارد روابط خود با ریاض را مورد بازنگری قرار دهد.

آمریکا در روابط با عربستان تجدید نظر می نماید

برایان دیس، رئیس شورای مالی آمریکا گفت جو بایدن رئیس جمهور در پی مشورت با کنگره است تا درباره اولویت های تجاری با عربستان سعودی در موضوع فروش سلاح و حمایت های دفاعی تجدید نظر گردد.

به نقل از راشاتودی، دیس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت پس از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت، واشنگتن در چندین موضوع مرتبط به روابط با ریاض ارزیابی هایی خواهد داشت.

در سندی متعلق به کاخ سفید که روز سه شنبه منتشر شد آمده است، گامی که ائتلاف نفتی برداشته است؛ می تواند موجب بحران های اساسی برای واشنگتن گردد در نتیجه چنین اقدامی را می توان اقدام خصمانه خواند.

هم زمان کریس مورفی، سناتور دموکرات در آمریکا در مصاحبه با سی.ان.بی.سی گفت آمریکا احتیاج دارد تا عربستان سعودی گام هایی بردارد که در کوتاه مدت سود و منفعتی برای این کشور در حوزه نفت در پی دارد، اما به غرب اجازه می دهد در رویارویی با روسیه زنده بماند.

پیش از این کشور های عضو اوپک پلاس موافقت کردند تا فراوری نفت را از ماه نوامبر به مقدار 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند و سطوح مورد توافق برای ماه آگوست را به عنوان پایگاه مرجع در نظر بگیرند.

این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور های فراوریکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت های جهانی است.

کاهش فراوری نفت نشان می دهد لابی های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در ماه های اخیر در کوشش برای مذاکره با کشور های خلیج فارس در راستای افزایش فراوری نفت بوده، تاثیری نداشته است.

وبلاگ فاضلی بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمریکا در روابط با عربستان تجدید نظر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در روابط با عربستان تجدید نظر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید