بناهای تاریخی معرف هویت فرهنگی کردستان است

به گزارش وبلاگ فاضلی، رئیس اداره کل مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، گفت: بناهای تاریخی معرف و تصویرگر بخشی از هویت فرهنگی، تاریخ و تمدن استان است.

بناهای تاریخی معرف هویت فرهنگی کردستان است

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، بهرام نصرالهی زاده روز یک شنبه 1اسفندماه 1400 در جریان بازدید از بناهای تاریخی سنندج که با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان انجام شد، اظهار کرد: ارزش بالای این بناها که امروز علاوه بر کارکردهای فرهنگی، با جذب گردشگران دارای کارکرد مالی نیز هستند، بر این امر تاکید دارند که حفاظت از آن ها و تحویل شان به نسل های بعدی امری لازم است.

رئیس اداره کل مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، اضافه نمود: این بناها دریچه ای برای معرفی فرهنگ، هنر، معماری، علم، اقتصاد و سیاست و مذهب در استان به شمار می فرایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این بازدید گفت: کردستان به لحاظ برخورداری از آثار و ابنیه تاریخی ثبت شده در لیست آثار ملی همیشه جزو استان های مطرح بوده که این موضوع گواهی بر پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی این منطقه است.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: سنندج نیز دارای یک بافت تاریخی با ارزش است که عمده بناهای تاریخی شاخص استان در دل آن واقع شده است و باید از آن به عنوان گنجینه ای ارزشمند از میراث فرهنگی یاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان مطرح نمود: حفظ و بازسازی بناهای تاریخی استان با توجه به گستردگی و پراکندگی آن ها نیازمند اعتبار کلانی است که هرساله با توجه به محدودیت های اعتباری دولت می توان بخش کوچکی از نیازها در این حوزه را تامین و مرتفع کرد.

او یادآور شد: احیای بناهای تاریخی استان می تواند ضمن ارزش های میراثی، یاری قابل توجهی را نیز به رونق گردشگری استان داشته باشد.

گویلیان اضافه نمود: امیدواریم این فرایند با مشارکت بخش خصوصی، یاری شایانی به حفظ و احیا بناهای تاریخی کند و زمینه توسعه گردشگری شهری را بیش از پیش فراهم کند.

رییس اداره کل مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در این بازدیدها ضمن آنالیز شرایط آثار تاریخی سنندج، از منزل ملک التجار، منزل آزموده اردلان، منزل متوسل که در قالب ماده 27 و در چارچوب قانون با کاربری های اقامتی، پذیرایی و فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شده اند، تماشا کرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "بناهای تاریخی معرف هویت فرهنگی کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهای تاریخی معرف هویت فرهنگی کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید