تامین زمین برای ساخت 4 میلیون مسکن تا انتها سال

به گزارش وبلاگ فاضلی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی گفت: تا انتها سال زمین موردنیاز برای ساخت 4 میلیون مسکن در قالب طرح جهش فراوری مسکن آماده می گردد.

تامین زمین برای ساخت 4 میلیون مسکن تا انتها سال

به گزارش وبلاگ فاضلی؛ آقای رستم قاسمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر های تازه اضافه نمود: هم اکنون برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی زمین آماده است و بعضی پیمانکاران هم معین شده اند و عملیات اجرایی ساخت در حال شروع است.

وی گفت: بانک ها موظف هستند 20 درصد تسهیلات خود یعنی حدود 360 تا 400 هزار میلیارد تومان را به بخش مسکن اختصاص دهند که برای متقاضیان تهرانی 450 میلیون تومان تسهیلات با اقساط 20 ساله در نظر گرفته شده است.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل به 5 میلیون مسکن احتیاج داریم اضافه نمود: به طور میانه در کشور 48 درصد هزینه سبد خانوار به هزینه مسکن اختصاص دارد که در تهران این رقم 60 و 70 درصد است.

قاسمی گفت: مجموع کسانی که از به جای مانده طرح اقدام ملی مسکن و طرح تازه جهش فراوری مسکن در سامانه نهضت ملی ثبت نام نموده اند حدود 3 میلیون و 900 هزار نفر هستند و این در حالیست که در حدود 800 شهر هنوز پیروز به باز کردن سامانه برای ثبت نام نشدیم که به زودی این کار انجام می گردد و پیش بینی می گردد در مجموع بیش از 5 میلیون نفر در سامانه ثبت نام نمایند.

وی بعلاوه در حاشیه برنامه در مصاحبه با خبرنگار ما درباره راه های کاهش هزینه فراوری مسکن گفت: در منطقه ها بسیاری، قیمت زمین چند برابر هزینه ساخت است، اما ما در این طرح زمین را رایگان در اختیار افراد قرار می دهیم.

وزیر راه اضافه نمود: ساخت مسکن به طور معمول شامل 40 میلیون تومان مالیات می گردد، اما در قانون جهش فراوری این مبلغ به یک میلیون تومان کاهش یافته است ضمن اینکه تخفیف هایی برای پروانه های ساختی که الزامات نظام مهندسی را رعایت می نمایند پیش بینی شده است.

بنابر این گزارش در این مراسم با معرفی آقای علیرضا جعفری به عنوان مدیر عامل تازه شرکت مادر تخصصی عمران شهر های تازه از کوشش های آقای حبیب اله طاهرخانی مدیر سابق این شرکت قدردانی شد.

جعفری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: یکی از اولویت های ما استفاده از ظرفیت شهر های تازه برای اجرای طرح جهش فراوری مسکن است.

وی اضافه نمود: بعلاوه تکمیل تعهدات به جای مانده از طرح مسکن مهر و ایجاد زیرساخت ها در شهر های تازه و حرکت به سمت افزایش شهر های تازه از 19 به 28 شهر از دیگر اولویت های این شرکت است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تامین زمین برای ساخت 4 میلیون مسکن تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین زمین برای ساخت 4 میلیون مسکن تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید