ترسناک ترین زامبی های هالووین 2023

به گزارش وبلاگ فاضلی، هالووین تعطیلاتی است که هر سال در 31 اکتبر جشن گرفته می گردد و هالووین 2023 در روز سه شنبه، 31 اکتبر برگزار می گردد.

ترسناک ترین زامبی های هالووین 2023

وبلاگ فاضلی: این سنت از جشن باستانی سلتیک Samhain سرچشمه می گیرد، زمانی که مردم برای دفع ارواح آتش روشن می کردند و لباس مبدل می پوشیدند. در قرن هشتم، پاپ گریگوری سوم، اول نوامبر را به عنوان زمانی برای ادای احترام به تمام آیین های مقدس معین کرد. به زودی، روز همه آیین های مقدس بعضی از سنت های سامهین را در بر گرفت. شب قبل از آن به عنوان شب یادگاران و بعداً هالووین شناخته شد. در گذر زمان، هالووین به جشنی با مراسم حکاکی کردن فانوس ها ، مجالس جشن، پوشیدن لباس های عجیب و غریب و غذا خوردن تبدیل شد.

ریشه تاریخی هالووین در جشنی باستانی از قوم سِلتیک به جا مانده است. سِلت ها حدود 2000 هزار سال پیش در دره ای به نام وارد زندگی می کردند. آنها ورود به زمستان را شروع سال نو خود می دانستند و آن را جشن می گرفتند. در واقع، 31 اکتبر هر سال با تاریک شدن هوا جشنی طولانی تا صبحگاه روز آینده برگزار می شد. سلت ها معتقد بودند که شب قبل از سال تازه، مرز بین دنیا زنده ها و مردگان محو می گردد؛ به همین علت، جشنی به نام ساون برگزار می کردند تا با انجام دادن یک سری آداب در برابر هجوم ارواح سرگردان از خود محافظت نمایند.

از آنجایی که با ورود به زمستان، بسیاری از محصولات و افراد دچار آسیب و بیماری می شدند؛ سلت ها تصور می کردند که ارواح ماورایی از زمین برخاسته اند و قصد ایجاد مشکل برای زنده ها را دارند. بعضی از کاهنان سلتی وجود ارواح را عاملی برای پیش بینی آینده می دانستند. آنها پیشگویی های خوشایندی از آینده ارائه می دانند و منبع آسایش و آرامش روان مردم در طول زمستان تاریک و طولانی می شدند.

این قوم برای گرامیداشت این رویداد مبارک، آتش های مقدسی برپا می کردند و مردم محلی به قربانی کردن حیوانات و محصولات خود در این جشن باستانی مانند دیگر جشن های مشابه می پرداختند. جالب ترین بخش این جشن قدیمی، پوشیدن لباس هایی بود که از پوست سر حیوانات تشکیل شده بود. این جشن یک شبانه روز طول می کشید و زمانی که به خاتمه می رسید، خاکستر به جای مانده آتش شب قبل را روشن می کردند تا در زمستان پیش رو از آنها محافظت کند.

بیشتر قلمروی سلتیک ها تا سال 43 بعد از میلاد به وسیله امپراتوری روم فتح شد. این امپراتوری حدود 400 سال بر زمین های آنها سلطنت کرد و نتیجه این حکمرانی، تلفیق دو جشن سنتی سلتی ها با جشن های دیگر با منشا رومی شد. اولین جشن، فرالیا (Feralia) بود که روز آخر اکتبر برگزار می شد و رومیان به طور سنتی از مردگان شان یاد می کردند. روز دوم روزی بود که در آن به پاس الهه میوه و درختان (پومونا) جشنی برگزار می شد. نماد پومونا میوه سیب است و این میوه در جشن هالووین امروزی جایگاه ویژه ای دارد.

معین ترین تصویری که از هالووین در فکر ها ماندگار شده، کدوی تنبلی است که دهانی بزرگ با چشمانی گرد بر روی آن حکاکی شده است. داخل کدو تنبل چراغی گذاشته می گردد تا مانند فانوس روی دست ها حمل گردد. شاید برای بسیاری از دوستداران جشن نمادین هالووین جالب باشد که بدانند چگونه کدو تنبل به این مراسم باستانی وارد شده است.

عکاس Dougie Wallace زامبی ها هالووین در سوهو، لندن شکار کرد ! ببینید:

منبع: توریسم آنلاین

به "ترسناک ترین زامبی های هالووین 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین زامبی های هالووین 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید