فراوری، سال گذشته چقدر گران شد؟

به گزارش وبلاگ فاضلی، مرکز آمار ایران گزارشی از شرایط تغییرات شاخص قیمت فراوریکننده کل کشور در زمستان 1400 منتشر نموده که بر اساس آن تورم نقطه به نقطه فراوری کننده (تغییر شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل) در زمستان 1400 به 42 درصد رسیده که در مقایسه با فصل قبل 6.6 واحد درصد کاهش داشته است.

فراوری، سال گذشته چقدر گران شد؟

ایسنا نوشت، بر این اساس، میانگین قیمت دریافتی به وسیله فراوریکنندگان به ازای فراوری کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل زمستان سال قبل نسبت به فصل زمستان سال 1399، حدود 42 درصد افزایش داشته است.

در میان بخش­ های مختلف فراوریی کمترین نرخ تورم مربوط به بخش فراوری، انتقال و توزیع برق با 10.6 درصد و بیشترین مربوط به بخش معدن 64.5 درصد است.

صنعت در صدر تورم فصلی

اما تغییرات شاخص قیمت فراوریکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل زمستان 1400 به 4.9 درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصـل قبل 5.1 واحد درصـد کاهش داشته است.

در این فصل کم­ترین تورم فصلی فراوریکننده مربوط به بخش فراوری، انتقال و توزیع برق با 2.1 درصد و بیش­ترین مربـوط به بخش صنعت با 7.8درصد بوده است.

شرایط تورم سالانه فراوریکننده

بعلاوه تغییرات میانگین شاخص کل قیمت فراوریکننده در چهار فصل منتهی به فصل زمستان 1400 نسبت به دوره مشابه در سال قبلش به 54.3 درصد رسید که نسبت به فصل قبل 6.6 واحد درصد کاهش داشته است.

در فصل مورد آنالیز، در میان بخش­ های اصلی فراوریی در کشـور، کم­ترین تورم سالانه مربوط به بخش فراوری، انتقال و توزیع برق 19.4 درصد و بیش­ترین آن مربوط به بخش معـدن با 92.9 درصد است.

منبع: تجارت نیوز

به "فراوری، سال گذشته چقدر گران شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری، سال گذشته چقدر گران شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید