جزئیات گلایه جهانگیری از بعضی مدیران

به گزارش وبلاگ فاضلی، معاون اول رئیس جمهور با انتقاد از محافظه کاری بیش از حد بعضی مدیران که به جای اتخاذ تصمیمات راهگشا برای حل مسائل کشور، نگران بازخواست دستگاه های نظارتی هستند، گفت: مدیران کشور مسئولیت پیدا نموده اند تا مسائل را رفع نمایند و نباید ترس از بازخواست دستگاه های نظارتی باعث گردد در حل مسائل مردم کوتاهی و سستی کنیم.

جزئیات گلایه جهانگیری از بعضی مدیران

به گزارش وبلاگ فاضلی به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری امروز پنجم مهر ماه در نشست مشترک وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، گمرک و سازمان بنادر و دریا نوردی که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار گردید، با اشاره به گزارش رئیس کل گمرک مبنی بر باقی مانده 8 میلیون تن کالا در بنادر کشور، بر ضرورت تعیین شدن دلایل اصلی ماندگاری این کالاها در انبار گمرکات تاکید نمود و اظهار کرد: گمرک محلی برای انبار و نگهداری کالا نیست و باید مقرراتی وضع گردد تا هزینه انبارداری کالاهایی که بیش از مدت متعارف در گمرک باقی می مانند، برای صاحب کالا مقرون به صرفه نباشد و او را ملزم به تخلیه کالای خود از بنادر کند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: البته بعضی موارد مربوط به کالاهایی است که منشا ارز پرداختی آن هنوز برای بانک مرکزی تعیین نشده است که ضروری است برای حل مشکل مربوط به این کالاها و به خصوص کالاهای ضروری و اساسی و مواد اولیه کارخانه ها تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

وی با تاکید بر اینکه دولت دو موضوع را بعنوان خط قرمز تلقی می نماید، توضیح داد: از یک سو نباید موضوعی را بر بانک مرکزی و نظام ارزی کشور تحمیل کنیم و از سوی دیگر باید کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم و مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر جهانگیری با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد به بهانه اجرای مقررات مانع از ترخیص کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم گردد، اعلام کرد: البته این به معنای عدم رعایت مقررات نیست بلکه منظور سرعت بخشیدن به کارها و انجام تشریفات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: همه باید احساس کنیم که مسئولیت داریم مسائل مردم را رفع کنیم و اگر در شرایط عادی بعضی فرآیندها ظرف یک ماه انجام می شد، امروز که در شرایط محدودیت ارزی و فشارهای متعدد هستیم، این کارها باید در مدت یک هفته به انجام برسد.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، استاندار هرمزگان و رییس سازمان بنادی و دریانوردی نیز حضور داشتند، موضوع ماندگاری بعضی کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها و واحدهای تولیدی مورد بحث و گفتگو نهاده شد و تصمیمات لازم برای حل این مشکل اتخاذ شد.

در این جلسه مقرر شد کالاهای اساسی در کوتاهترین زمان ممکن و با شیوه نامه ای که وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان بنادر به زودی توافق و اعلام می نمایند، از گمرکات ترخیص و در اختیار مردم قرار گیرد.

همچنین در مورد مواد اولیه، تجهیزات و قطعات کارخانه ها که تا این لحظه در گمرکات کشور وجود دارد مقرر شد اگر وارد نماینده و صاحب کالا خودش ارز مورد احتیاج را تامین کند، در اسرع وقت امکان ترخیص کالا از گمرکات برای او فراهم گردد.

لازم به ذکر است معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به یادمان شهدا ادای احترام و از نمایشگاه دفاع مقدس که در آن محل بر پا بود، بازدید کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات گلایه جهانگیری از بعضی مدیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گلایه جهانگیری از بعضی مدیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید