خبرنگاران حمایت مصر از حل سیاسی بحران یمن

به گزارش وبلاگ فاضلی، تهران - خبرنگاران - سامح شکری وزیر خارجه مصر روز یکشنبه در قاهره در دیدار با مارتین گریفیتس فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، گفت که کشورش از حل سیاسی بحران در یمن حمایت می کند.

خبرنگاران حمایت مصر از حل سیاسی بحران یمن

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش وبلاگ فاضلی از تارنمای الیوم السابع، شکری بر مواضع قاطع مصر در حمایت از تلاش ها برای دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر بحران یمن به منظور انتها دادن به بحران انسانی در این کشور و برقراری امنیت و ثبات در آن بر اساس طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس، نتایج گفت وگوی ملی و قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه 2216 تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین گفت که قاهره از دولت منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، یکپارچگی یمن، استقلال، امنیت و ثبات این کشور که اهمیت زیادی برای امنیت ملی مصر و امنیت کل منطقه دارد و همچنین امنیت و آزادی دریانوردی در تنگه باب المندب که از اهمیت ویژه برای امنیت ملی مصر برخوردار است، حمایت می کند.

از سوی دیگر مارتین گریفیتس نیز در خصوص آخرین تحولات یمن و تلاش هایی که برای برقراری آتش و از سرگیری فرایند سیاسی به منظور دستیابی به حل فراگیر و همیشگی بحران این کشور، اجرا شده با شکری گفت وگو کرد و از مواضع قاهره در حمایت از حل سیاسی این بحران قدردانی کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حمایت مصر از حل سیاسی بحران یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت مصر از حل سیاسی بحران یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید