دولت بسته ویژه حمایتی برای گردشگری در نظر گرفته است

به گزارش وبلاگ فاضلی، معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از درنظرگیری تسهیلات خاص دولت برای صنعت گردشگری اطلاع داد.

دولت بسته ویژه حمایتی برای گردشگری در نظر گرفته است

ولی تیموری با اعلام این خبر گفت: در جلسه ستاد اقتصادی مقابله با کرونا، بسته حمایتی برای تمام مشاغلی که، بخاطر شیوع کرونا آسیب دیده بودند، اختصاص یافت که تاسیسات گردشگری را نیز شامل شد. ولی واقعیت این است که صنعت گردشگری بیش از دیگر صنایع از کرونا آسیب دیده و هم اکنون نیز بخاطر شرایط کشور سفر ممنوعیت دارد و معلوم نیست این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از دولت خواسته شد تسهیلات بیشتری برای صنعت گردشگری در نظر بگیرد که با موافقت روبرو شد.

به گزارش گردشبان تیموری گفت: دولت با وجود محدودیت های اقتصادی که دارد تصمیم گرفت بسته حمایتی دیگری تنها به مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری اختصاص دهد؛ هنوز به صورت کامل جزئیات معین نشده است اما امکان به تعویق انداختن پرداخت اقتصادیات ها و بیمه کارکنان در امسال از جمله این موارد است. تسهیلات دیگری مد نظر است که بزودی در این بسته ویژه حمایتی صنعت گردشگری اعلام می گردد.

وی با بیان این که صنعت گردشگری در یک سال اخیر با مسائل زیادی از جمله شیوع کرونا در گیر بوده است، گفت: واقعیت این است که در این شرایط نیز مسافرت انجام می گیرد اما تاسیسات گردشگری درگیر نمی شوند .

تیموری با اشاره به آسیب های دنیای که به صنعت گردشگری وارده شده است، گفت: بر اساس آمار در این مدت 500 میلیون شغل مرتبط با حوزه گردشگری تحت تاثیر قرار گرفته و خسارات اقتصادی از این بیماری دنیا گیر حدود 320 میلیارد دلار برآورد شده است. بر اساس آمار اعلامی حدود 98 درصد سفرهای بین المللی در این مدت لغو شده است.

وی در ادامه درباره راه کار جلوگیری از تورهای غیرمجاز نیز گفت: از دو سال گذشته دنبال سازوکارهایی برای جلوگیری از چنین تورهایی هستیم. در این راستا که بزودی اجرا می گردد هر کسی برای بردن تور نیازمند کد چند رقمی است. این کد از سوی آژانس گردشگری صادر می گردد و در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد.

تیموری گفت: اگر خودرو حامل تور گردشگران فاقد این کد باشد متوقف می گردد و نتیجه امکان برگزاری تورهای غیرمجاز از بین می رود.

منبع: گردشبان

به "دولت بسته ویژه حمایتی برای گردشگری در نظر گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بسته ویژه حمایتی برای گردشگری در نظر گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید