روش اصولی پرورش گیاه سانسوریا

به گزارش وبلاگ فاضلی، تهران (پانا) - تکثیر و پرورش گیاه سانسوریا را در منزل نیز می توان به راحتی انجام داد ، فقط کافیست چند مرحله را به طور اصولی رعایت کنید.

روش اصولی پرورش گیاه سانسوریا

به گزارش نمناک، سانسوریا نوعی گیاه آبدار و بومی منطقه ها گرمسیری آفریقا و بخش هایی از آسیا است. بسیاری از 70 گونه آن به عنوان گیاه خانگی و گیاهان زینتی در فضای باز در منطقه ها کشاورزی ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرند. برگ های بلند شمشیری و عمودی شکل در انواع رنگ های سبز به وجود می آیند و بسیار رنگارنگ و یا راه راه هستند که در معرض سطح متوسطی از نور قرار می گیرند در همه گونه سانسوریا به آسانی از برش تکثیر می شوند، به طوری که گیاهان با ویژگی های مطلوب هستند.

مرحله 1

یک یا دو برگ سالم را از یک گیاه سانسوریا در اواخر بهار انتخاب کنید البته در پی برگ های ضخیم با رنگ آمیزی خوب بگردید.

مرحله 2

برگ ها را در نزدیکی پایه با استفاده از قیچی باغبانی و با زاویه 45 درجه حدود 1 اینچ بالاتر از سطح خاک ببرید.

مرحله 3

برگ ها را روی یک سطح صاف قرار دهید و به صورت بخش های 1 تا 3 اینچی ببرید ، نوک و انتهای هر بخش را علامت گذاری کنید تا نشان دهید که کدام نقطه به بالا و به ریشه ها اشاره می نماید علامت گذاری برگها مهم است تا در گلدان با ریشه در خاک کشت شوند.

مرحله 4

برش های سانسوریا را در یک منطقه گرم و خشک با گردش هوای خوب به مدت پنج تا هفت روز قرار دهید اجازه دهید برش خشک گردد قسمت های بریده شده و هم چنین برآمدگی های کوچک سفید که نشانگر فراوری ریشه هستند را آنالیز کنید.

مرحله 5

یک ظرف پلاستیکی 1 گالنی با خاک گلدان آبدار و یا ترکیبی از قسمت های مساوی سنگ ، ماسه رودخانه و خاک گلدان پر کنید و 5 فنجان آب را در خاک بریزید و به آن اجازه دهید تا 10 دقیقه قبل از کاشت برش ها تخلیه شوند.

مرحله 6

پنج تکه از برش ها را داخل گلدان 1 گالنی قرار دهید ساقه های برش خورده به میزان یک - سوم طول آن ها را داخل خاک وارد نموده و قلمه ها را مرتب کنید، بنابراین یک اینچ بین هر کدام فاصله قرار دهید.

مرحله 7

گلدان را نزدیک یک پنجره روشن با گردش هوای خوب، نور غیر مستقیم خورشید و دماهای بالاتر از 70 درجه فارنهایت قرار دهید هر هفت روز برش ها را آبیاری کنید خیس خوردن 1 اینچ از خاک کافی است ، برش های سانسوریا را در طول ریشه زایی خیلی آبیاری نکنید.

مرحله 8

بعد از 30 روز به آرامی در اطراف پایه هر برش با انگشت یا نوک یک مداد ریشه زایی را آنالیز کنید کشیدن برش ها برای مقاومت یک روش دیگر برای چک کردن ریشه ها است.

مرحله 9

گیاهان نو را به ظرف پلاستیکی 6 اینچی منتقل و زمانی که ریشه گیاهان توسعه پیدا کردند با خاک آبدار پرکنید گیاهان نو را تحت شرایط رطوبتی و نور به عنوان مادر سانسوریا قرار دهید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "روش اصولی پرورش گیاه سانسوریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش اصولی پرورش گیاه سانسوریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید