ریلمی از گوشی های ریلمی Q5 و ریلمی Q5 پرو رسماً رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ فاضلی، اوایل این هفته شرکت ریلمی از اولین گوشی هوشمند سری Q5 با نام ریلمی Q5i در کشور چین رونمایی کرد. به همین دلیل و برای رونمایی از سایر اعضای این سری تازه، دیروز ریلمی گوشی های قدرتمندتر این سری پرچم دار یعنی ریلمی Q5 و Q5 پرو را به کاربران این برند معرفی کرد. در ادامه به آنالیز مشخصات فنی هر یک از این گوشی های مذکور خواهیم پرداخت.

ریلمی از گوشی های ریلمی Q5 و ریلمی Q5 پرو رسماً رونمایی کرد

ریلمی یکی از شرکت های پیروز در زمینه فراوری گوشی های هوشمند به شمار میرود که در ابتدا بیشتر در چین و این روزها در کشورهای بیشتری از جمله کشور ما محصولاتش را به فروش می رساند. این شرکت چینی که گجت های هوشمند زیادی در دسته های مختلف در بازار دارد، دیروز طی مراسمی از سایر گوشی های سری پرچم دار ریلمی Q5 رونمایی کرد.

ریلمی Q5 از یک نمایشگر 6.58 اینچی LCD با رزولوشن FHD+ بهره می برد که قابلیت هایی نظیر رفرش ریت 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 600 نیت، تراکم پیکسلی 401 پیکسل و نسبت تصویر به بدنه 90:8 را برای کاربران به ارمغان می آورد. در مقابل نسخه قدرتمندتر Q5 پرو مجهز به نمایشگر 6.62 اینچی AMOLED E4 با رزولوشن FHD +، رفرش ریت 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 1300 نیت، پشتیبانی 100 درصدی از گاموت رنگی DCI P3 و نسبت تصویر به بدنه 92:6 است.

در گوشه سمت چپ پنل هر دو نمایشگر یک حفره دایره ای شکل برای میزبانی از دوربین سلفی تعبیه شده است. بعلاوه به نظر می رسد که در طراحی قاب پشتی هر دو گوشی هوشمند تازه ریلمی از طراحی گوشی ریلمی GT نئو 2 الگوبرداری شده است. از آن جایی که نمایشگر نسخه Q5 از جنس LCD است، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور ادغام شده و در نسخه Q5 پرو این مقوله به علت AMOLED بودن پنل به زیر آن انتقال یافته است.

قلب تپنده ریلمی Q5 را پردازنده اسنپدراگون 695 کوالکام به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی تشکیل می دهد. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته ای با حداکثز فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی و هسته های Kryo 660 دارد. کوالکام می گوید که این تراشه، از اینترنت 5G در دو حالت mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می نماید. به گفته این سازنده، عملکرد رندر گرافیکی و سرعت پردازش اطلاعات در پردازنده مرکزی این تراشه، به ترتیب تا 30 و 15 درصد قدرتمندتر شده است. منبع تغذیه این گوشی را یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر تشکیل می دهد که با شارژر 60 وات به سرعت انرژی مجدد خود را بدست می آورد.

در مقابل ریلمی Q5 پرو از پردازنده اسنپدراگون 870 کوالکام به عنوان مغز متفکر خود بهره می برد که همراه با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران این برند قرار می گیرد. در خصوص این پردازنده باید بگوییم که مجهز به یک هسته با فرکانس کاری 3.19 گیگاهرتزی، سه هسته با فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته با حداکثر سرعت 1.80 گیگاهرتز است. همچون نسخه پایه Q5 یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی منبع تغدیه این گوشی به شمار میرود اما با شارژر 80 وات برخلاف 60 وات نسخه پایه Q5 به سرعت شارژ می گردد. هر دو گوشی با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Realme UI 3.0 بدست کاربران می رسند. بعلاوه ریلمی 5 گیگابایت حافظه رم اضافی برای تجربه کاربری بهتر در اختیار کاربران این گوشی ها قرار داده است.

هر دو گوشی از مشخصاتی نظیر پورت شارژ USB-C، بلوتوث 5.1، GPS و بلندگوهای استریو بهره می برند. ضخامت این گوشی های تازه ریلمی حدود 8.6 میلی متر است و در حدود 195 گرم وزن دارند. نسخه پایه و پروی ریلمی Q5 مجهز به یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هستند که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. ماژول دوربین عقب Q5 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق میدان است. در مقابل نسخه پروی Q5 یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی عمق میدان دارد.

در این رویداد، ریلمی از یک نسخه ویژه ریلمی Q5 پرو نیز رونمایی کرد که بر اساس کاراکترهای انیمیشن Time Agent طراحی شده و با قیمت 385 دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در خصوص قیمت ریلمی Q5 باید گفت که این گوشی بر اساس پیکربندی های مختلف با برچسب قیمتی 202 تا 265 دلار به فروش خواهد رسید. در مقابل نسخه ریلمی Q5 پرو بر اساس پیکربندی های موجود با قیمتی بین 280 تا 343 دلار در اختیار کاربران قرار می گیرد. در نهایت باید اشاره کنیم که فروش این محصولات از تاریخ 27 آوریل (7 اردیبهشت ماه) در کشور چین شروع خواهد شد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "ریلمی از گوشی های ریلمی Q5 و ریلمی Q5 پرو رسماً رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریلمی از گوشی های ریلمی Q5 و ریلمی Q5 پرو رسماً رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید