مسئولان خیال می نمایند شرایط گل و بلبل است

به گزارش وبلاگ فاضلی، خبرنگاران/البرز نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: ما با این دولت باید کجدار و مریز و دست به عصا جلو برویم و باید نهایت کوششمان را بکنیم تا با همین دولت و تا انتها دولت مستقر مسائل و مسائل کشور را پیگیری و در برطرف آن کوشش کنیم تا ان شاءالله دولت جوان و انقلابی و کارآمد سر کار بیاید.

مسئولان خیال می نمایند شرایط گل و بلبل است

علیرضا عباسی روز آدینه 22 اسفند در جمع وبلاگ فاضلی با بیان اینکه انقلابی بودن مجلس باید در رفتار ثابت گردد و فقط در گفتار نیست، گفت: مجلس انقلابی باید جهت گیری اش هم انقلابی باشد. حسنات الابرار سیئات المقربین مجلس برچسب انقلابی خورده نباید کار اشتباه انجام دهد، این را ما قبول داریم ولی متاسفانه جریانی بر سر کار است که به دنبال این است تا فرمایش امام انقلاب زمین بخورد و مجلس انقلابی را تخطئه کند.

به گزارش وبلاگ فاضلی، وی واردات سالیانه نهاده های کشاورزی را بین 6 تا 8 میلیارد دلار دانست و اضافه نمود: سالیانه 2 تا 2.5میلیون تن مرغ و 900 هزار تن تخم مرغ فراوری می کنیم ولی خودکفا نیستیم و متاثر از بازار جهانی، تکانه های جهان هم بر اقتصاد تاثیرگذار است.

وی ضمن اینکه تحریم ذرت و سویا را باعث افزایش قیمت دانست اضافه نمود: مدلل نامی در عرصه واردات نهاده ها ارز دولتی دریافت می نماید، واردات هم انجام می گردد و در بندر دپو می نماید تا باعث افزایش قیمت گردد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اقدامات اصلاحی در این زمینه را این چنین برشمرد: اولین اصلاح این است که ما در نهاده ها به خودکفایی برسیم، این ریل گذاری می خواهد، در برنامه ششم توسعه آمده است که ما باید به سمت خودکفایی در نهاده های دامی برویم. دومین اصلاح تنوع بخشی به این محصولات و بحث جایگزینی آنهاست. سومین اصلاح تنوع بخشی به کشورهایی که از آنها وارد می کنیم و چهارمین اصلاح تنوع بخشی به افرادی که نهاده ها را وارد می نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با تاکید بر نقش نظارتی مجلس، وزرای صمت و کشاورزی به مجلس فراخوانده شدند، اضافه نمود: جلسات متعدد در کمیسیون کشاورزی با حضور وزیران برگزار گردید و خواسته کمیسیون شفاف بود، قانون انتزاع مصوب سال 91 چرا اجرا نمی گردد؟ با این وجود وزیر کشاورزی و وزیر صمت هر دو توافق کردند، تفاهم نامه امضا شد که تمام اختیارات به جهاد کشاورزی سپرده گردد. وقتی به هیئت دولت ارجاع داده شد؛ شخص رئیس جمهور با قانون انتزاع مخالفت کرد.

عباسی اضافه نمود: تذکری به رئیس جمهور دادم و در صحن مجلس قرائت شد و توسط هیئت رئیسه کتبا برای رئیس جمهور ارسال شد. مفاد تذکر این بود که شما با قانون انتزاع مخالف هستید، علت چیست؟

عباسی نماینده مجلس در خصوص کمبود روغن و صف مرغ و ... با بیان اینکه ما با دولتی سر و کار داریم که معیشت مردم و امنیت غذایی مردم را به دو سه موضوع گره می زنند؛ توضیح داد: با آنکه صدها هزار تن نهاده در گمرک دپو شده است، مسئولین مربوطه با آمارهای کاملا متفاوت و متناقض اعلام می نمایند ذخیره استراتژیک مان در حال اتمام است.

وی اضافه نمود: طبق اظهارات مقامات دولتی 8 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی به محصولات اساسی تخصیص پیدا نموده است یعنی همه روغن و نهاده موجود در بازار با ارز 4200 تومانی تامین شده است با این وجود متأسفانه فراوری نماینده می گوید 80 درصد نهاده را به صورت آزاد خریداری می کنم پس چه کسی این وسط سود می برد؟ به خیال مسئولان دولتی شرایط گل و بلبل است. عدم مدیریت صحیح ارز 4200 تومانی باعث شد، مجلس پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی را مطرح کند و در نظر داشت ما به التفاوت را مستقیماً به مردم تحویل دهد که به سرعت فرافکنی کردند و گفتند مردم، مجلس می خواهد اجناس را گران کند.

عباسی اعلام نمود: ما با این دولت باید کجدار و مریز و دست به عصا جلو برویم و باید نهایت کوششمان را بکنیم تا با همین دولت و تا خاتمه دولت مستقر مسائل و مسائل کشور را پیگیری و در برطرف آن کوشش کنیم تا ان شاءالله دولت جوان و انقلابی و کارآمد سر کار بیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسئولان خیال می نمایند شرایط گل و بلبل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان خیال می نمایند شرایط گل و بلبل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید