هر آنچه باید در خصوص طرح ترافیک 1401 بدانید؛ از قیمت تا جریمه

به گزارش وبلاگ فاضلی، قیمت طرح ترافیک 1401 افزایش یافت و سال جاری 25 درصد گران تر از سال قبل شد. بدین ترتیب ، برای تردد روزانه در این محدوده به جای 35 هزار تومانی که سال قبل پرداخت می کردید باید 44 هزار تومان عوارض بدهید.

هر آنچه باید در خصوص طرح ترافیک 1401 بدانید؛ از قیمت تا جریمه

جریه طرح ترافیک

البته، فقط قیمت طرح ترافیک نبود که شامل افزایش شده است. حدس ها حاکی از آن است که جریمه های ورود به این محدود سنگین و پرترافیک هم 5 درصد بیشتر خواهد شد. چون در حال حاضر، جریمه طرح ترافیک 1401 شرایط مبهمی دارد و هنوز عدد و رقم دقیقی درباره جریمه ورود به طرح ترافیک از سوی هیئت وزیران ابلاغ نشده است.

در سال 1400، جریمه ورود به طرح 105 هزار تومان بود، اما به نظر می رسد سال جاری اگر بدون رزرو وارد محدوده طرح ترافیک شوید، باید حول و حوش 110 هزار تومان بپردازید.

قیمت طرح ترافیک 1401 چقدر است؟

قیمت طرح ترافیک به عوامل مختلفی بستگی دارد و متغیر است؛ عواملی نظیر مدت بسته طرح ترافیک، شرایط معاینه خودرو و حتی ساعت تردد. این ها می توانند قیمت طرح ترافیک را کاهش یا افزایش دهند.

در صورتی که بخواهید طرح ترافیک یک روزه را خریداری کنید باید 98 هزار تومان علی الحساب به حساب شهرداری تهران واریز کنید. در این صورت، با در نظر گرفتن نوع معاینه فنی، شرایط طرح ترافیک و ساعت تردد مبلغی به حساب شما عودت داده می گردد. اگر معاینه فنی عادی داشته باشید، بابت طرح ترافیک روزانه در نهایت تقریبا 44 هزار تومان پرداخت می کنید.

انواع بسته های طرح ترافیکی

اگر افرادی که در تهران زندگی می نمایند برای رفتن به سر کار، انجام امور اداری، خرید یا هر علت دیگری قصد تردد منظم به محدوده طرح ترافیک تهران را دارند، بهتر است از راه حل دیگری بهره ببرید که به صرفه تر است: خرید بسته های ترافیکی طولانی مدت.

یعنی به جای رزرو روزانه طرح ترافیک، بر حسب احتیاج خود بسته های 6 ماهه، 3 ماهه و 1 ماهه با قیمتی که از یک تا شش میلیون تومان متغیر است خریداری نمایند.

بسته دراز مدت

همن طور که گفته شد، بسته های طرح ترافیک درازمدت در بازه های زمانی 6 ماهه، 3 ماهه و 1 ماهه به فروش می رسد. در گران ترین حالت و در صورت برخورداری از معاینه فنی عادی می توانید بسته عادی 6 ماهه را به مبلغ 5 میلیون و 910 هزار تومان خریداری کنید.

قیمت بسته ترافیک 3 ماهه با معاینه فنی عادی 3 میلیون و 140 هزار تومان است. بسته 1 ماهه نیز به مبلغ 1 میلیون 110 هزار تومان به فروش می رسد. مثلا اگر امروز این بسته را خریداری کنید تا 18 اردیبهشت می توانید از این بسته بهره ببرید.

ساعت طرح ترافیک

طرح ترافیک 1401 در نیمه اول سال ساعت 6:30 صبح آغاز می گردد و ساعت 17:00 عصر به انتها می رسد.

کسانی که در محدوده طرح ترافیک ساکن هستند می توانند تا قبل 9 صبح یک بار از این محدوده خارج شوند و بعد از ساعت چهار عصر امکان یک بار ورود رایگان را خواهند داشت. اما اگر ساکن محدوده طرح نیستید، امکان یک بار خروج رایگان لغو شده است.

طرح ترافیک در روز های آخر هفته و تعطیل

اگر این سوال برایتان پیش آمده است که تکلیف روز های پنجشنبه، آدینه و تعطیلی های رسمی چه می گردد باید بگوییم روز های پنجشنبه چیزی به نام طرح ترافیک در تهران نداریم، اما طرح کاهش آلودگی هوا از ساعت 6:30 صبح تا 13:00 فعال است.

در روز های آدینه و تعطیلات رسمی هم نه طرح ترافیک اجرا می گردد و نه طرح کاهش آلودگی هوا.

منبع : روزیاتو

وبلاگ فاضلی وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هر آنچه باید در خصوص طرح ترافیک 1401 بدانید؛ از قیمت تا جریمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید در خصوص طرح ترافیک 1401 بدانید؛ از قیمت تا جریمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید