وزارت کار: امید به زندگی از 55 سال به 76.2 سال تغییر یافته است

به گزارش وبلاگ فاضلی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث یارانه های بازنشستگان مهم است، بخشی از آن برعهده ماست و بعضی هم مربوط به ستاد هدفمندی یارانه ها است ، بانک اطلاعاتی در دولت گذشته به روز نشده و ترکیب بندی خانوارها اصلاح نشده بود.

وزارت کار: امید به زندگی از 55 سال به 76.2 سال تغییر یافته است

به گزارش فارس، محمد هادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار گردید، اظهار کرد: خانواده شاید اصلی ترین و بنیادی ترین نهاد یک اجتماع است و در گذشته این خانواده دارای روابط صمیمی، محکم و مستدام بوده و می توانسته محل آرامش برای بزرگوار خانواده باشد.

وی اضافه نمود: باید کوشش کرد در گام دوم انقلاب اسلامی خانواده براساس الگوی منطبق بر فرهنگ خودمان شکل بگیرد و این خانواده در احساس رضایتمندی و کرامت نقش مهمی ایفا نماید.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: باید سعی کنیم سلول بنیادین زندگی اجتماعی را به روال خود بازگردانیم و خانواده محور صمیمانه و عزت اعضای آن و پیشکسوتان در خانواده باشد.

وی ابراز کرد: بازنشستگی در زندگی انسان معنی ندارد ما تا زمانی که زنده هستیم باید کار کنیم و کوشش کنیم. حالا ممکن است نوع کار تغییر یابد.

زاهدی وفا با اشاره به افزایش امید به زندگی در میان مردم، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی از 55 سال به 76.2 سال تغییر یافته است. این افزایش 21 ساله امید به زندگی دستاورد بزرگی است.

وی اعلام نمود: این افزایش سن امیدتکالیفی را برای مجریان سیاستمداران و قانونگذاران ایجاب می نماید که وقتی سن میانه افزایش پیدا می نماید باید خدمات درمانی و بهداشتی افزایش یابد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: طبقه پیشکسوتان مستحق ترین افراد برای دریافت خدمات هستندو ما باید دغدغه خدمات بهداشتی را برای پیشکسوتان داشته باشیم اما یک اشکالی است که سرانه بهداشت ما چندان کم نیست و مشکل ما در نطام ارجاع است که باید اصلاح گردد و خدمات درمانی باید افزایش پیدا کند.

وی ابراز کرد: بخشی از سهام صندوق های بازنشستگی متعلق به شماست، شما باید در تصمیمات این صندوق مشارکت داشته باشید و شرایط صندوق بازنشستگی که چندان خوب هم نیست هر گونه راه حلی را به عنوان سهامدار و شریک ما استقبال می کنیم.

زاهدی وفا اعلام نمود: اشکالی که در قانون گذاری مشاهده می گردد ما باید در تأمین بودجه در پی احکام بودجه ای باشیم که قابل اجرا باشد.گاهی اوقات به علت قوانینی تصویب می گردد که منایع آن وجود ندارد و یا محل آن پیش بینی نشده است.

وی درباره قطع یارانه بعضی از بازنشستگان، توضیح داد: بحث یارانه های بازنشستگان مهم است، بخشی از آن برعهده ماست و بعضی هم مربط به ستاد هدفمندی یارانه ها است ، بانک اطلاعاتی در دولت گذشته به روز نشده بود و ترکیب بندی خانوارها اصلاح نشده بود و این شاید علت همان پرداختی های نامرتب بود. ما سعی کردیم که این فهرست ها به روز گردد و فرآیند روبه تکامل است و همه موارد اصلاح می گردد و کسانی که اعتراض دارند به سایتی اعتراضها و یا با 6369 تماس بگیرند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکل مسکن کارکنان، اعلام نمود: با احیای تعاونی مسکن در پی این هستیم که تا خاتمه دولت کارمندی نداشته باشیم که مسکن نداشته باشد.

منبع: فرارو

به "وزارت کار: امید به زندگی از 55 سال به 76.2 سال تغییر یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت کار: امید به زندگی از 55 سال به 76.2 سال تغییر یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید