پنیر الاغ کیلویی 25 میلیون تومان!

به گزارش وبلاگ فاضلی، پنیر الاغ تولیدشده در حاشیه تهران، کیلویی 25 میلیون تومان فروخته می گردد. محصول لاکچری و لوکسی که به جز قرار گرفتن در سفره افراد ثروتمند کشور، توانسته بخشی از احتیاج بازار جهانی از جمله کشور فرانسه را نیز تامین کند.

پنیر الاغ کیلویی 25 میلیون تومان!

برای تهیه گزارش از اولین مزرعه پرورش الاغ در جنوب شهر راهی روستای انجم آباد در حاشیه منطقه 18 شدیم. جایی که کارگاه های فراوریی آن در دل بافت مسکونی به خوبی پوشش داده شده است.

در این مزرعه پرورش الاغ، محصولات متنوع فراوریشده، از عنبر نساءگرفته تا شیر، روغن و...، به دست مشتری های خاص می رسد، اما به گفته مدیر این مزرعه پرورش الاغ، سود اصلی شان که به زحمت و مسائل و هزینه های این حرفه بیرزد، فقط مربوط به فراوری و فروش پنیر الاغ است که فعلا کیلویی 25 میلیون تومان فروخته می گردد و اگر باز هم گران تر گردد، باز هستند افرادی که آن را به راحتی بخرند و سر سفره صبحانه به کام بکشند.

احمد رضا شهرکن، جوان شاغل در روستای انجم آباد، از کارآفرینان پیروز در حوزه پرورش الاغ است. او عقیده دارد که فراوری محصولی که بتواند احتیاج بعضی شهروندان را تامین کند عار نیست. همین پنیر الاغ در بازار جهانی هزار و 250 دلار و یا هزار یورو خرید و فروش می گردد. حالا حساب کنید اگر بخواهیم این محصول را برای تامین احتیاج بعضی از مردم وارد کشور کنیم، چه اندازه از ارز کشورمان را باید به خارج بفرستیم.

شهرکن می گوید: شیر الاغ جدای از اینکه برای عده ای محصولی لاکچری به شمار میرود، خاصیت دارویی دارد. من به عنوان کارآفرین و فراورینماینده این محصول از کارم راضی ام. مهم ترین علت رضایتم این است که با کارم نمی گذارم که شهروندان مملکت خودم از خارجی ها خرید نمایند و تازه توانسته ام با فراوری محصول باکیفیت و ایده آل، بخشی از احتیاج بازار های خارجی را هم فراهم کنم.

او اضافه می نماید: برای اینکه یک کیلو پنیر الاغ فراوری گردد حدود 35 کیلو شیر تازه الاغ احتیاج است. این فرآیند کمی طول می کشد، یعنی بعد از گرفتن سفارش، حدود 3 ماه طول می کشد که پنیر فراوری و به دست مشتری برسد.

احمد رضا شهرکن، در نهایت از خواص درمانی پنیر الاغ هم صحبت می نماید و می گوید: طبق آزمایش ها، معلوم شده که پنیر الاغ سرشار از مواد مغذی از جمله امگا 3 و 6 است و برای درمان بی خوابی، تسکین درد دندان، خون دماغ شدن، التیام نیش مار و... کاربرد دارد.

منبع: همشهری

منبع: فرارو

به "پنیر الاغ کیلویی 25 میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنیر الاغ کیلویی 25 میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید