چگونگی جذب گردشگران خارجی در دوران تحریم

به گزارش وبلاگ فاضلی، در حالی که تحریم ها و تبلیغات بین المللی گردشگران را دچار ایران هراسی نموده، چگونه می توان آن ها را ترغیب کرد تا به ایران سفر نمایند؟

چگونگی جذب گردشگران خارجی در دوران تحریم

در حالی که سازمان میراث فرهنگی بودجه کافی برای تبلیغات صنعت جهانگردی ایران را در اختیار ندارد، بخش خصوصی این وظیفه را بر عهده گرفته و با تهیه بروشور، تصویر، اقلام تبلیغاتی و حتی خرید دقایقی از تلویزیون های خارجی برای تبلیغ به معرفی جاذبه های ایران می پردازد. اما در این میان شاید راهکارهایی باشد که بتواند به موثر بودن این تبلیغات با هزینه اندک کمک نموده و صنعت جهانگردی ایران را علی رغم تحریم ها، سرپا نگه دارد.

1. شرکت در نمایشگاه های بین المللی

از آنجایی که تبلیغ در کشورهای دیگر به هر طریقی بسیار وقت گیر، پر هزینه و سخت است، یکی از راهکارها برای تبلیغات در سطح کشورهای دیگر، شرکت در نمایشگاه های بین المللی جهانگردی است. اغلب این نمایشگاه ها در کشورهای پیروز در زمینه جهانگردی برگزار می گردد و افراد شرکت نماینده در آن ها نیز افرادی خبره در زمینه جهانگردی هستند.

غرفه داران این نمایشگاه ها اغلب بخش خصوصی هستند که با پشتیبانی کشور خود توانسته اند در نمایشگاه شرکت نموده و هزینه ای متقبل نشوند، زیرا هر دولتی موظف است تا هزینه حضور بخش خصوصی را فراهم کند.

2. حضور در عرصه بین المللی

در ایران به ندرت دولت، وظیفه پرداخت هزینه برای شرکت بخش خصوصی در نمایشگاه های بین المللی را بر عهده می گیرد؛ بنابراین بخش خصوصی باید بتواند در عرصه های بین المللی مانند شرکت در جلسات یونسکو و ثبت جهانی آثار تاریخی ایران یا گرفتن جوایز بین المللی فعالیت کند. البته تنها تعداد معدودی از بخش خصوصی پیروز به رقابت و حضور در این عرصه نیز می شوند.

3. تعامل با رسانه های خارجی

در بسکمک از کشورها همواره لازم نیست پولی بین درخواست نماینده و گیرنده خدمات جهانگردی رد و بدل گردد. گاهی بعضی شرکت های جهانگردی در ازای ارسال مسافر، جهانگرد از سمت مقابل قبول می نمایند، یا در ازای نشان دادن دو دقیقه از جاذبه های قونیه در تلویزیون ایران، دو دقیقه از جاذبه های ایران را در تلویزیون قونیه پخش می نمایند؛ اما ایرانی ها از این امکانات استفاده نمی نمایند و حتی اگر از مسئولین درخواست گردد، یا پاسخ نمی دهند یا خیلی دیر پاسخ می دهند. در این باره بخش خصوصی می تواند خود با رسانه های تخصصی خارجی در زمینه جهانگردی در ارتباط قرار گرفته و در ازای کار کردن روی مطالب آن ها در ایران، مطالبی از ایران را نیز در رسانه های آن ها منتشر کند.

4. استفاده از افراد تاثیر گذار

روشی دیگر استفاده از ایرانیان خارج از کشور است. این قشر به واسطه دور بودن از ایران گاهی بسیار علاقه مند هستند تا درباره کشورشان صحبت نمایند. بعلاوه شخصیت هایی که به طور مداوم به خارج از کشور رفت و آمد می نمایند نیز می توانند در این عرصه کمک رسانند.

منبع: کجارو / ایرنا / خبرگزاری مهر

به "چگونگی جذب گردشگران خارجی در دوران تحریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی جذب گردشگران خارجی در دوران تحریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید