بم به یکی از کانونهای مهم نساجی سنتی کشور تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ فاضلی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، بم به یکی از کانونهای مهم نساجی سنتی کشور تبدیل می گردد.

بم به یکی از کانونهای مهم نساجی سنتی کشور تبدیل می گردد

مسعود قمری با اشاره به اینکه به زودی با همکاری یکی از شرکتهای معتبر آموزشی، زمینه آموزش نساجی سنتی بم به علاقمندان فراهم می گردد، اضافه نمود: نساجی سنتی در بم از پیشینه ای دیرینه برخوردار است که وجود کتب تاریخی گواه بر این موضوع است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بم به مرغوبیت فراوریات نساجی بم و صادرات این محصولات به کشورهای مختلف اشاره و توضیح داد: متاسفانه این صنعت در سالهای گذشته به فراموشی سپرده شده بود که با طرحی که اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در مورد احیای هنرهای منسوخ شده ارائه کرد، امیدوار شدیم که می توانیم با همکاری جوانان خلاق و نسل پویای کنونی بم را همچون گذشته به یکی از کانون های اصلی فراوریات نساجی سنتی در کشور مبدل کنیم.

وی بیان نمود: با توجه به جایگاه صنعت نساجی در شهرستان بم و اهمیت آن به لحاظ فراوری محصولات کاربردی همراه با اشتغال زیاد و ارتباط با فراوریات کشاورزی و دامی از جمله پنبه، ابریشم و پشم میتوان به راحتی زنجیره ارزش اضافه نموده و طرح احیای این صنعت ارزشمند را به مرحله اجرا درآورد.

قمری اعلام کرد: علاقمندان به آموزش این رشته هنری می توانند به اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان بم مراجعه یا با شماره 44315049 - 034 تماس حاصل نمایند.

منبع: همگردی

به "بم به یکی از کانونهای مهم نساجی سنتی کشور تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بم به یکی از کانونهای مهم نساجی سنتی کشور تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید