رونق گردشگری سبب توسعه مالی و اشتغال آفرینی در کردستان می گردد

به گزارش وبلاگ فاضلی، میراث آریا/ براساس گزارش های بدست آمده، رونق گردشگری سبب توسعه مالی و اشتغال آفرینی در کردستان می گردد.

رونق گردشگری سبب توسعه مالی و اشتغال آفرینی در کردستان می گردد

حامد قادرزاده در جلسه کارگروه برطرف موانع فراوری شهرستان سقز و بازدید از مجتمع خدماتی رفاهی زاگرس این شهرستان که با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، فرماندار سقز و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان انجام شد، گفت: کردستان استانی مطرح در حوزه گردشگری است و توسعه و سرمایه گذاری در این بخش می تواند به عنوان یکی از راههای مناسب برای اشتغالزایی و توسعه مالی استان مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کردستان اظهار کرد: شهرستان سقز به عنوان دومین شهرستان اصلی استان، با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان و قرار گرفتن آن در کریدور شمال جنوب، شرایط مناسبی برای تقویت و توسعه گردشگری دارد.

او لازمه این امر را تقویت زیرساخت های گردشگری عنوان نمود و اضافه کرد: باید با همکاری متولیان حوزه گردشگری استان و نهادهای مربوطه، زمینه مشارکت فعال بخش خصوصی داخلی و خارجی در ایجاد زیرساخت های گردشگری بیش از پیش فراهم گردد.

توسعه گردشگری سقز یکی از اولویت های اصلی در کردستان است

یعقوب گویلیان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در این بازدید گفت: خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی و دولتی، تمام اهتمام و توان خود را برای توسعه زیرساخت های گردشگری استان بویژه شهرستان سقز بکار گرفته ایم تا بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت درآمدزا در این منطقه باشیم.

گویلیان اظهار کرد: شهرستان سقز با توجه به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های متعدد گردشگری، صنایع دستی و اماکن تاریخی زمینه خوبی برای توسعه صنعت توریسم دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: مجمع خدماتی رفاهی زاگرس و هتل کورد سقز که جز تاسیسات زیر ساختی گردشگری سقز هستند، می توانند در رضایتمندی و رفاه حال گردشگران مثمرثمر باشند.

او یادآور شد: امیدواریم با معرفی ظرفیت های گردشگری و با تعامل و همکاری میان ادارات مربوطه، شاهد توسعه زیرساخت های این بخش متناسب با جاذبه ها و پتانسیل های موجود در استان باشیم.

منبع: همگردی

به "رونق گردشگری سبب توسعه مالی و اشتغال آفرینی در کردستان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری سبب توسعه مالی و اشتغال آفرینی در کردستان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید