دنیای شگفت انگیز زیر آب را با تور مجازی ببینید

به گزارش وبلاگ فاضلی، دنیای شگفت انگیزی در زیر آب جریان دارد که بازدید از آن حتی در قالب یک تور مجازی نیز می تواند تحسین هر بیننده ای را در پی داشته باشد.

دنیای شگفت انگیز زیر آب را با تور مجازی ببینید

تیم سایت AirPano در طول سالیان سال تصاویر زیادی از گوشه وکنار دنیا از جمله قطب شمال و جنوبگان گرفته است. آن ها در کوشش برای نشان دادن زیبایی و منحصربه فردی منظره ها کره زمین، حتی تا استراتوسفر (لایه ای از جو زمین) نیز بالا رفته اند؛ اما این همه ماجرا نیست و این تیم برای آشنایی بهتر با دنیای خارق العاده زیرآب به اعماق اقیانوس ها سفر نموده اند. در این مقاله می توانید تور مجازی و تصاویر پانورامای این ماجراجویی در زیرآب را به نظاره بنشینید.

صخره های مرجانی کوبا رنگارنگ و زیبا هستند. افتخار کشف این منطقه به کاشف معروف، کریستف کلمب تعلق دارد. جزایر بکری نیز در دریای کارائیب وجود دارد که برای احترام به ملکه اسپانیا، باغ های ملکه (Gardens of the Queen) نام گذاری شده اند. بسترهای مرجانی این جزایر به طول 150 کیلومتر، در عمق 25 متری قرار دارند و زیستگاه گونه های مختلف ماهی، عروس دریایی، کوسه و نرم تنان هستند.

در گوشه دیگری از آ ب های گرم دنیا، با حیات دریایی کاملا متفاوتی روبرو خواهید شد. در زیر سطح این آب، نوع خاصی از زندگی جریان دارد. به معنای واقعی کلمه، هیچ کس تا به امروز به این دنیای زیرآب قدم نگذاشته و در برترین حالت ممکن، در نزدیکی آن شنا نموده است. عده ای هم در دریا غواصی نموده اند که امروزه تعدادشان سیر صعودی پیدا نموده است.

مجمع الجزایر مالدیو با طبیعت بکر و خاصش، یکی از مکان های شناخته شده برای غواصی به شمار می رود که علاوه بر ماهی های رنگارنگ می توانید از تماشای سفره ماهی دیو هم لذت ببرید. زبان از توصیف زیبایی صخره های مرجانی مالدیو قاصر است و تا با چشمان خودتان نبینید، باور نمی کنید.

این باور اشتباه وجود دارد که حیات دریایی در آب های سرد، کمتر است. مرجان ، شقایق دریایی، اسفنج دریایی، توتیای دریایی، ستاره دریایی، میگو و خرچنگ گوشه گیر از جمله جاندارانی هستند که در بدترین شرایط دریای سفید (دریایی در اقیانوس منجمد شمالی) می توانند به بقای خود ادامه دهند.

حین غواصی در یخ که دید به 30 تا 40 متر می رسد، منظره فوق العاده زیبایی از دنیای زیرآب در مقابل شما قرار می گیرد: صخره هایی که عمق بیشتری دارند، کف دریا با مزارع جلبک های دریایی قهوه ای رنگ پوشانده شده است و درست در نزدیکی سطح آب، انباشتی از یخ را خواهید دید که شبیه به قلعه های ارواح هستند.

غواص هایی که به مکزیک می فرایند نیز با منظره خارق العاده و کاملا متفاوتی روبرو خواهند شد که Pit Cenote نام دارد. کلمه Cenote به معنای چاه است؛ واژه ای که سرخپوستان باستان برای سوراخ پر از آبی استفاده می کردند که در اثر ریزش یک غار آهکی به وجود آمده بود. بر اساس افسانه ها، این گودال ها دروازه ای به دنیا دیگر هستند.

عمق کلی گودال Pit Cenote به 119 متر می رسد؛ هرچند غواصی تا پایین ترین عمق آن خطرناک است و اجازه داده نمی گردد. با این حال، با غواصی تا عمق 30 تا 50 متری آن می توان شاهد منظره ها بی بدیل و زیبایی بود: تلالو نور خورشید که به اعماق آب نفوذ نموده است؛ در حالی که سازندهای زمین شناسی عجیب وغریب، ارتباط آن ها با دنیای مردگان را در فکر تداعی می نمایند.

یکی دیگر از غارهای عجیب موسوم به غار اوردا در سرزمین پرم (Perm Krai) روسیه واقع شده است که بخش روی آب آن 300 متر است و به مقدار 4,600 متر تا زیر آب امتداد می یابد. این طولانی ترین غار زیرآب در روسیه به شمار می رود که دارای طولانی ترین گذرگاه زیر آب است.

غار اوردا از بزرگ ترین غارهای زیرآبی و بزرگ ترین غار سنگ گچی دنیا به شمار میرود و همین ویژگی آن را خاص تر نیز می نماید. آب های زلال و شفاف بی مانند آن، کاوش در بسیاری از تونل ها و مسیرها را امکان پذیر نموده است؛ هرچند شرایط نامطلوب آب وهوایی (دمای آب فقط چهار درجه سانتی گراد) مانع از حضور بازدیدنمایندگان در آن می گردد. پس با تصاویر پانورامای این مقاله می توانید نگاهی به این شگفتی طبیعی بیندازید. وبلاگ فاضلی روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از وبلاگ فاضلی نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com

به "دنیای شگفت انگیز زیر آب را با تور مجازی ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیای شگفت انگیز زیر آب را با تور مجازی ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید