قرص سرکه سیب؛ مزایا و عوارض احتمالی

به گزارش وبلاگ فاضلی، سرکه سیب در دنیای طبیعی سلامت نقش مهمی را ایفا می نماید. بسیاری ادعا می نمایند که سرکه سیب می تواند منجر به کاهش وزن، کاهش کلسترول و پایین آمدن سطح قند خون گردد.

قرص سرکه سیب؛ مزایا و عوارض احتمالی

برای بدست آوردن این مزایا، بعضی افراد به جای استفاده از سرکه سیب، قرص های جایگزین را انتخاب می نمایند.

در این مطلب قصد داریم به فواید و عوارض جانبی احتمالی قرص سرکه سیب بپردازیم.

قرص سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب از تخمیر سیب با مخمر و باکتری بدست می آید. قرص سرکه سیب حاوی فرم خشک شده آن است.

اگر فردی از طعم و بوی قوی سرکه خوشش نمی آید، می تواند قرص آن را مصرف کند.

میزان سرکه سیب در هر قرص به نوع برند و کمپانی سازنده قرص بستگی دارد، اما معمولا یک کپسول حاوی حدود 500 میلی گرم است که معادل دو قاشق چایخوری (1 میلی لیتر) سرکه سیب است. بعضی از برند ها بعلاوه شامل دیگر مواد تشکیل دهنده ای هستند که به سوخت و ساز بدن یاری می نمایند مانند فلفل کاین (فلفل هندی).

موارد استفاده و مزایای قرص سرکه سیب

بر روی تاثیرات قرص سرکه سیب تحقیقاتی به عمل آمده است. مزایای ارائه شده بر اساس مطالعاتی است که بر روی ترکیبات فعال سرکه سیب مایع اجرا شده است.

در حالی که این مطالعات در پیش بینی اثرات احتمالی قرص سرکه سیب مفید است، اما ارزیابی اینکه فرم قرص همان اثرات سرکه سیب را دارد، کمی سخت است.

دانشمندان معتقدند که ترکیبات سرکه مایع ممکن است باعث کاهش فراوری چربی و بهبود توانایی بدن شما برای استفاده بهتر از قند بدن گردد.

بعضی مزایای سرکه سیب که به وسیله دانشمدان تایید شده است عبارتند از:

  • کاهش وزن: نوشیدن سرکه سیب رقیق شده با آب می تواند به کاهش وزن و چربی بدن یاری کند.
  • کنترل قند خون: معین شده است که سرکه می تواند سطح قند خون بدن را کاهش دهد.
  • کاهش کلسترول: مصرف سرکه ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید بدن را کاهش دهد.

بیشتر تحقیقات در خصوص اثرات سرکه سیب بر روی موش های آزمایشگاهی اجرا شده است، اما مطالعات اندکی که بر روی انسان ها انجام شد، نتایج قابل توجهی را ارائه می دهند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که هر روز برای مدت 12 هفته سرکه رقیق شده (ترکیب 15 - 30 میلی لیتر سرکه با یک نوشیدنی) مصرف کردند، وزن بیشتری را از دست دادند (1 تا 3.5 کیلوگرم)

مطالعه دیگری نشان داد که ترکیب 1 گرم استیک اسید (یک ترکیب فعال اصلی در سرکه سیب) با روغن زیتون باعث کاهش قند خون بدن تا 34 درصد در بزرگسالان بعد از خوردن نان سفید می گردد.

برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، نوشیدن ترکیب 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه سیب و آب به طور روزانه سطح قند خون را تا 4 درصد بعد از تنها 2 روز کاهش می دهد.

عوارض جانبی احتمالی

مصرف سرکه سیب می تواند منجر به عوارض منفی شامل سوء هاضمه، تحریک گلو و کاهش پتاسیم بدن گردد.

این تاثیرات اغلب به علت اسیدیته بودن سرکه اتفاق می افتد. مصرف طولانی مدت سرکه سیب ممکن است بعلاوه تعادل اسید بدن را به هم بزند.

یک مطالعه نشان داد، افرادی که 25 گرم سرکه سیب با صبحانه خود می خورند احساس ناخوشایندی بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند.

علاوه بر این، یک مطالعه موردی از یک زن 28 ساله که روزانه هشت اونس (250 میلی لیتر) سرکه سیب را با آب مخلوط می نموده و به مدت شش سال می خورده است، گزارش داد که او با سطح پتاسیم کم و پوکی استخوان در بیمارستان بستری شد.

بعلاوه مصرف زیاد و روزانه سرکه سیب مایع باعث ساییده شده دندان ها و آسیب به مینای دندان می گردد.

اگرچه قرص های سرکه سیب احتمالا به فرسایش دندان منجر نمی شوند، اما معین شده است که باعث تحریک گلو می شوند و ممکن است عوارض جانبی منفی دیگری مشابه سرکه مایع داشته باشند.

انتخاب دوز مناسب قرص های سرکه سیب

با توجه به کمترین تحقیق در خصوص قرص سرکه سیب ، هنوز هیچ دوز پیشنهادی یا استاندارد وجود ندارد.

در حال حاضر تحقیقات نشان می دهند که 1-2 قاشق غذاخوری (15-30 میلی لیتر) در روز سرکه سیب رقیق شده در آب به نظر می رسد امن و دارای مزایای بهداشتی باشد.

بیشتر مارک های قرص سرکه سیب همه یک میزان مشابه را توصیه می نمایند.

در حالی که دوز توصیه شده قرص سرکه سیب ممکن است مشابه دوز توصیه شده بی خطر و موثر در فرم مایع باشد، اما هنوز معین نشده است که مزایای آن درست شبیه مزایای سرکه سیب مایع است یا خیر.

بنابراین اگر قصد دارید قرص های سیب سرکه را امتحان کنید خطرات احتمالی آن را نیز در فکر داشته باشید. شما می توانید این قرص ها را بدون نسخه به صورت آزاد از داروخانه ها تهیه کنید.

اگر شک دارید و مطمئن نیستید که دقیقا چه ترکیباتی در قرص های سرکه سیب وجود دارد و در پی ترکیبات و فواید اصلی و موثر سرکه سیب هستید، شاید بهتر باشد خود سرکه سیب را مصرف کنید.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "قرص سرکه سیب؛ مزایا و عوارض احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص سرکه سیب؛ مزایا و عوارض احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید