مذاکرات سازنده ای انجام شد ، توافق برای تعویض کارت های حافظه دوربین های نظارتی

به گزارش وبلاگ فاضلی، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی بعد از نشست با آقای رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران، گفت: همه اقدامات در جهت اعتمادسازی است و آژانس هم در جهت وظایف قانونی خود نقش موثری را ایفا نماید.

مذاکرات سازنده ای انجام شد ، توافق برای تعویض کارت های حافظه دوربین های نظارتی

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام نمود: بعلاوه توافق کردیم برای تعویض کارت های حافظه دوربین های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات لازم که برای دوربین ها به لحاظ فنی انجام گردد را انجام دهند.

اسلامی توضیح داد: کارت حافظه طبق روالی که در ایران هست و در آنجا نگهداری می گردد همین جا پلمب می کنند و کارت های تازه را نصب می نماید.

براساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی تاکید نمود: در نشست با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، صرفا مسائل فنی آنالیز شد و مسائل سیاسی جایگاهی نداشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز مذاکرات خوب و سازنده ای انجام شد، گفت: روح حاکم بر مذاکرات ایجاد فرصت برای توسعه تعاملات و همکاری ها بود، مسائل میان دو طرف فنی است و مسائل سیاسی جایگاهی ندارد.

بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران

پس از ملاقات امروز رافائل گروسی با محمد اسلامی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیانیه مشترک منتشر کردند و بر توسعه همکاری های فنی ایران و آژانس در زمینه های مختلف هسته ای تاکید نمودند.

در این بیانیه آمده است:

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و بعلاوه ضرورت رسیدگی به موضوعات فی مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در چارچوب تعاملات و همکاری های موجود فی مابین، طرفین تصمیم گرفتند ملاقاتهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. به همین دلیل، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل ملاقات خواهد کرد و مدیرکل هم در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت های سطح بالا با هدف تقویت همکاری های میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می گردد تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی تعیین شده و جایگزینی کارت های حافظه آن ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف نهاده شد.

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه وبلاگ فاضلی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "مذاکرات سازنده ای انجام شد ، توافق برای تعویض کارت های حافظه دوربین های نظارتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات سازنده ای انجام شد ، توافق برای تعویض کارت های حافظه دوربین های نظارتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید