میرکاظمی: اجازه نمی دهیم بودجه با کسری بسته گردد، کوشش کردیم تا ثبات به اقتصاد ایران بازگردد

به گزارش وبلاگ فاضلی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه 1401 را به صورت جدی دنبال می کنیم و اجازه نمی دهیم بودجه با کسری بسته گردد.

میرکاظمی: اجازه نمی دهیم بودجه با کسری بسته گردد، کوشش کردیم تا ثبات به اقتصاد ایران بازگردد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فاضلی، مسعود میرکاظمی در همایش روز ملی آمار که امروز در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار گردید، اضافه نمود: کشوری که شاخصه های مالی آن پر از نوسان است؛ هیچ بخش خصوصی علاقه ای برای سرمایه گذاری در آن نشان نمی دهد.

وی افزود: ما در این دو ماهه، کوشش کردیم که این ثبات را به اقتصاد کشور برگردانیم.

میرکاظمی با اشاره به فشار هایی که در منابع و مصارف وجود دارد و بعلاوه بدهی هایی که موعد باز پرداخت آن سررسیده است گفت: ما باید تا 4 سال آینده ماهی 10 هزار میلیارد تومان، بدهی اوراق سال های قبل را پرداخت کنیم که این موضوعات، قدرت مانور مالی را از ما می گیرد.

وی یادآور شد: با همه این مسائل، اجازه ندادیم برای پرداخت این بدهی ها، به افزایش پایه پولی متوسل شویم.

وی با اشاره به سفر های استانی دولت گفت: در گذشته در سفر های استانی عمده مسائل مطرح شده مردم، مسئله مسکن و وام اشتغال بود، اما امروزه در سفر های استانی، مردم بیشتر مسائل معیشتی را مطرح می نمایند که این یک زنگ خطر است

میرکاظمی ادامه داد: باید در بهره وری سازمان ها و نهاد های مختلف، تغییرات و اصلاحاتی صورت گیرد که در این زمینه نقش سازمان ملی آمار باید پررنگ تر گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار است در سال 1401 با همکاری مجلس، تغییراتی صورت گیرد که نخستین تغییر بر اساس برنامه ریزی، رشد مالی با موضوع بهره وری است.

میر کاظمی با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در همه حوزه ها وجود دارد که باید با بهره وری، فعال گردد، اضافه نمود: بعضی از این حوزه ها بهره وری شده که باید برطرف موانع گردد البته تقسیم بندی هایی در این زمینه انجام شده که نقش محوری در این موضوع را مرکز آمار برعهده دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ایجاد بخش نظارت راهبردی در سازمان برنامه و بودجه گفت: به منظور سهولت در انجام اهداف در ساختار سازمان، نظارت راهبردی را طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه سعی می گردد با برنامه های در نظر گرفته شده تا سرانجام 1400, امنیت پولی ایجاد کنیم، اضافه نمود: این برنامه ها تا 1401 برای رسیدن به یک ثبات جدی تر، دنبال می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "میرکاظمی: اجازه نمی دهیم بودجه با کسری بسته گردد، کوشش کردیم تا ثبات به اقتصاد ایران بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرکاظمی: اجازه نمی دهیم بودجه با کسری بسته گردد، کوشش کردیم تا ثبات به اقتصاد ایران بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید