چگونه یک فایل PDF را در گوشی اندرویدی ویرایش و امضا کنیم؟

به گزارش وبلاگ فاضلی، بسیاری از گوشی های اندرویدی قابلیت باز کردن و پشتیبانی از فایل های PDF را دارند، اما گاهی ممکن است علاوه بر مشاهده، نیاز به ویرایش یا امضا روی یک فایل PDF داشته باشید. در این زمان لازم است از برنامه های جانبی استفاده کنید. با این مقاله از خبرنگاران همراه باشید تا نحوه امضا و ویرایش روی یک فایل PDF در گوشی اندرویدی را به شما آموزش دهیم.

چگونه یک فایل PDF را در گوشی اندرویدی ویرایش و امضا کنیم؟

نحوه ویرایش و امضا فایل PDF در گوشی اندرویدی

راه های زیادی برای ویرایش و امضای فایل PDF در گوشی اندرویدی وجود دارد که بسته به نیاز شما با هم متفاوت هستند. برای مثال اگر می خواهید روی فایل خود علامت گذاری کنید یا بخش های مهم را از طریق هایلایت برجسته کنید، می توانید از برنامه های مختلف موجود در گوگل پلی استور استفاده کنید. متاسفانه بیشتر این برنامه ها برای انجام ویرایش نیاز به اشتراک یا مشاهده تبلیغ دارند. برای مثال اگر می خواهید از برنامه Adobe Acrobat Reader برای ویرایش فایل های PDF خود استفاده کنید، نیاز به تهیه اشتراک دارید.

یکی از برنامه هایی که به شما اجازه می دهد بدون خرید اشتراک برخی ویرایش های اولیه را انجام دهید، برنامه Foxit PDF Reader است. این برنامه ابتدا تمام گوشی اندرویدی شما را اسکن می کند تا فایل های PDF را پیدا کند. این بدان معناست که شما می توانید به راحتی همه فایل های مورد نیاز خود را با یک جست وجوی ساده در صفحه اول برنامه پیدا کنید. در ادامه مطلب نحوه کار با این برنامه را توضیح خواهیم داد.

پس از بازکردن فایل PDF، در بالای صفحه یک نوار ابزار با چند گزینه مربوط به ویرایش مشاهده خواهید کرد. روی آیکون highlight (با نماد ماژیک هایلایتر) کلیک کنید و در ادامه روی متن مورد نظر که می خواهید برجسته کنید با انگشت ضربه بزنید تا متن مورد نظر هایلایت شود. اگر قصد دارید زیر متن مورد نظر خط بکشید، باید از آیکون مداد استفاده کنید.

برای انجام ویرایش های دیگر روی آیکون (+) ضربه بزنید تا گزینه های بیشتری به نوار ابزار اضافه شود. این گزینه ها شامل: قابلیت خط کشیدن زیر متن با خطور مستقیم یا مارپیچ یا افزودن کادر اطراف متن است. برخی از ویرایش ها نیازمند خرید اشتراک هستند اما بیشتر آنها به صورت رایگان در دسترس شما قرار گرفته است.

نحوه امضا روی فایل PDF در اندروید

در این مورد ما درباره قرار دادن امضای الکترونیکی روی فایل های PDF صحبت می کنیم. این امضا با امضای دیجیتال فرق دارد. منظور از امضای دیجیتال، یک روش رمزنگاری برای تایید اطلاعات شما (مثل تایید سند) است. در واقع امضای دیجیتال می تواند نسخه اسکن شده امضای شما باید اما امضا الکترونیکی طرحی است که روی فایل PDF خودر قرار می دهید. این موضوع شبیه نوشتن نام خود با دست خط خود روی یک فایل است.

اگر می خواهید با چند تصویر ساده شامل دایره و بیضی روی اسناد و فایل های مختلف PDF امضا کنید، می توانید از نرم افزار Foxit و ابزارهای مناسب برای رسم استفاده کنید. اما اگر در پی امضای حرفه ای و دقیق روی فایل های خود هستید، توصیه ما استفاده از Adobe Acrobat Reader است. نسخه رایگان این نرم افزار دارای ویژگی Fill & Sign Adobe است، که به طور کامل به امضا کردن فایل ها اختصاص داده شده است.

برای امضای PDF با استفاده از Adobe Acrobat Reader، یک فایل PDF را باز کنید، روی آیکون مداد ( pencil) در پایین ضربه بزنید و Fill & Sign را انتخاب کنید. روی بخش مورد نظر در فایل PDF خود کلیک کنید تا یک فیلد متنی ایجاد شود. در این بخش شما می توانید اطلاعات را به صورت دستی تایپ کنید. این موضوع برای پر کردن فرم ها مفید است.

برای قرار دادن یک امضا، روی آیکون pen در نوار ابزار ضربه بزنید و Create Signature را انتخاب کنید. می توانید امضا یا حروف اول خود را بکشید، سپس با استفاده از Acrobat Reader تصویر را روی فایل قرار دهید.

نکته جالب توجه این است اگر اکانت مایکروسافت دارید می توانید به راحتی با استفاده از Microsoft 365 فایل های PDF خود را به امضا کنید.

چگونه یک عکس را در گوشی اندرویدی به فایل PDF تبدیل کنیم؟

Adobe و Foxit دو نرم افزار کاربردی برای استفاده از PDF هستند، اما اگر قصد دارید عکس های خود را به فایل PDF تبدیل کنید، هر دو این نرم افزار برای انجام این کار نیاز به خرید اشتراک دارند. اما نگران نباشید شما می توانید از گوگل درایو یا مایکروسافت لنز (Microsoft Lens) برای اسکن تصاویر با کمک دوربین گوشی و سپس تبدیل آنها به فایل PDF استفاده کنید.

نحوه چرخاندن فایل PDF در اندروید

برای چرخاندن فایل های PDF، ما از گوگل درایو و مایکروسافت لنز استفاده می کنیم. در هر دو برنامه پس از اسکن یا وارد کردن یک عکس به PDF، تعدادی گزینه برای ویرایش در اختیار شما قرار می گیرد. این گزینه ها شامل مواردی مثل چرخش (rotate) و برش (crop) هستند. با این کار شما می توانید به راحتی فایل PDF را در برنامه ویرایش کنید.

ویرایش و امضای فایل های PDF در گوشی اندرویدی؛ سخن پایانی

در این مقاله به آموزش نحوه ویرایش و امضا روی فایل های PDF پرداختیم. فایل های PDF ممکن است به اندازه MP3 و GIF شناخته شده نباشد اما بسیار کاربردی و ضروری هستند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این روش ها را با ما و سایر کاربران وبلاگ فاضلی مگ از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

منبع: howtogeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه یک فایل PDF را در گوشی اندرویدی ویرایش و امضا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک فایل PDF را در گوشی اندرویدی ویرایش و امضا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید