کاهش فراوری زباله خانگی در مشهد

به گزارش وبلاگ فاضلی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: سال 98 روزانه 2 هزار و 60 تُن زباله فراوری می شد، اما این رقم در حال کاهش و به هزار و 954 تُن رسیده است.

کاهش فراوری زباله خانگی در مشهد

به گزارش گروه استان های وبلاگ فاضلی از مشهد، ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه سال 99 روزانه 2 هزار تن زباله خانگی جمع آوری می شد، اما این مقدار در حال حاضر به هزار و 954 تن رسیده است، گفت: سال 98 نیز روزانه 2 هزار و 60 تن زباله فراوری می شد، اما در حال حاضر با فرایند ثابت و رو به کاهش فراوری زباله روبرو هستیم.

او اضافه کرد: حدود 67 درصد از زباله خانگی شهفرایندان را مواد آلی شامل می گردد، 10 تا 15 درصد نیز مواد خشک غیرقابل بازیافت و 20 درصد نیز مواد خشک قابل بازیافت است و حدود 11 درصد از 20 درصد زباله های خشک قابل بازیافت، از مبداء به وسیله شهفرایندان مشهدی تفکیک می گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ادامه داد: طرح جمع آوری هوشمند پسماند خشک به وسیله نصب اپلیکیشن به وسیله 2 شرکت در مشهد در حال اجراست و با استقبال خوب شهفرایندان روبرو شده است و در حال حاضر 60 هزار نفر در مشهد نرم افزار تفکیک هوشمند زباله را نصب نموده اند و امید است شاهد افزایش مقدار زباله خشک تفکیکی از مبدا باشیم.

کریمیان اعلام کرد: از لحاظ مالی بین فراوری زباله و سطح عایدی رابطه مثبت وجود دارد یعنی هر چه مقدار عایدی بیشتر گردد مقدار فراوری زباله نیز افزایش می یابد و به هر مقدار عایدی کمتر گردد مقدار فراوری زباله نیز کاسته می گردد.

منبع؛ ایرنا

/س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش فراوری زباله خانگی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فراوری زباله خانگی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید