بچه ها را از تلفن همراه دور کنیم

به گزارش وبلاگ فاضلی، فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: سلول های مغز بچه ها در حال تکامل است و به همین دلیل آنان را باید از تلفن همراه دور کنیم.

بچه ها را از تلفن همراه دور کنیم

به گزارش وبلاگ فاضلی به نقل از ایرنا، دکتر امیر عباس هدایتی اصل عضو دپارتمان سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان اضافه کرد: آمارهایی جهانی نشان می دهد از حدود 20 سال پیش تا امروز، سرطان در بچه ها در حال افزایش است به طور مثال در سال 2000 میلادی در کل جهان 160 هزار کودک مبتلا به این بیماری بودند، در سال 2016 میلادی این رقم به 300 هزار نفر رسید و به طور حتم این آمار در سال 2020 افزایش بیشتری می یابد.

وی به مادران باردار توصیه کرد که حتی المقدور از تلفن همراه و همچنین وای فا دوری نمایند که این موارد می تواند سبب آسیب به جنین می گردد.

عضو دپارتمان سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان به افزایش میدان های مغناطیسی گوشی تلفن همراه در همه نقاط جهان اشاره نمود و گفت: براساس مطالعات صورت گرفته این موارد می توانند ریسک سرطان مغز را افزایش دهند.

هدایتی با بیان این که در ایران هم فرایند ابتلا به سرطان در بچه ها افزایشی است، گفت: سازمان بهداشت جهانی، نظرات خود را در سه قالب، شناخته شده، پیشنهاد می گردد و مطالعات محدود بیان می نماید و درمورد گوشی های تلفن همراه پیشنهاد داده تا جایی که می گردد از آنها استفاده نگردد.

وی توضیح داد: برای سازمان بهداشت جهانی اثبات شده که اشعه های یو وی، یونیزان و برق های فشار قوی سرطان زا هستند و مردم باید از آنها دوری نمایند.

فوق تخصص خون و آنکولوژی، بهبود روش های درمانی و استفاده از داروهای نوین را عامل مهمی در بهبودی درمان سرطان اعلام نمود و گفت: با توجه به بهبود درمان ها، شاهد زنده ماندن بیشتر بچه ها و همچنین بزرگسالان مبتلا به سرطان هستیم و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته است.

هدایتی اصل اضافه کرد: درمان بعضی سرطان ها در چند سال پیش فقط با شیمی درمانی انجام می شد اما الان روش های درمانی افزایش یافته تا بیماران ضمن کاهش عوارض روش های درمان، از بهبودی بهتری بهره مند شوند.

وی از روش های دیگر درمان سرطان، سلول درمانی و استفاده از سلولهای بنیادی و ایمنی درمانی، درمان پزشکی شخصی که برنامه درمانی بر اساس وجود گیرنده ها و تومور مارکرها هدف گذاری و درمان اختصاصی برای هر بیمار منحصر به خود انجام می گردد.

با تغییر سبک زندگی با سرطان مقابله کنیم

این پزشک فوق تخصص بر لزوم تغییر سبک زندگی تاکید نمود و یادآور شد: با تغییر سبک زندگی می توان با سرطان مقابله کرد یا به عبارتی از بروز این بیماری در جامعه پیشگیری کرد تا افراد کمتری دچار آن شوند.

هدایتی اصل، یکی از موارد تغییر سبک زندگی را توجه بیشتر به ورزش و فعالیت های بدنی اعلام نمود و گفت: استفاده بیشتر از میوه، مصرف کمتر گوشت قرمز، گوشت های فرآوری شده، الکل، سیگار از دیگر موارد تغییر سبک زندگی است که مردم باید آن را رعایت نمایند.

وی از مردم تقاضا کرد از خوردن فست فود و غذاهای آماده پرچرب خودداری و از غذاهای سالم و مقوی استفاده نمایند تا مبتلا به بعضی از بیماری ها مانند سرطان نشوند.

فوق تخصص خون و آنکولوژی بر لزوم گسترش فعالیت های بدنی در جامعه تاکید نمود و گفت: ورزش سبب افزایش تقویت سیستم ایمنی می گردد، وقتی ایمنی افزایش پیدا کند، سلول سرطانی فرصت رشد و نمو را پیدا نمی نماید.

منبع: جام جم آنلاین

به "بچه ها را از تلفن همراه دور کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها را از تلفن همراه دور کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید